کد خبر: 472909
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۱۵:۰۲:۵۷
| |

بلینکن:

چینی‌ها فقط دفاع کردند

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید در نشست آلاسکا تیم وی هنگام مطرح کردن موضوعات بحث برانگیز تنها «پاسخ دفاعی» از چینی‌ها دریافت کرده است.

چینی‌ها فقط دفاع کردند
کد خبر: 472909
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۱۵:۰۲:۵۷

اعتمادآنلاین| به نقل از ساوت چاینا مورنینگ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با طرح اقدامات چین در سینکیانگ، تایوان ، هنگ کنگ و تبت، در فضای مجازی گفت: «ما از بدو ورود می‌دانستیم که در برخی عرصه‌ها اساساً با هم اختلاف داریم و جای تعجب نبود ، وقتی مسائل را مستقیماً مطرح کردیم ، به یک پاسخ دفاعی رسیدیم.»

به گزارش ایسنا، بلینکن گفت که دو طرف همچنین در مورد عرصه‌هایی که منافع آنها همسو است، از جمله ایران ، کره شمالی ، افغانستان و تغییرات آب و هوایی ، و همچنین زمینه‌های اختلاف ، مانند تجارت و اقتصاد ، گفتگو کردند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: «ما انتظار داشتیم که در مورد طیف گسترده ای از موضوعات گفتگوی مستقیم داشته باشیم و این دقیقاً همان چیزی بود که ما داشتیم ، این فرصت را داشتیم که اولویت ها و اهداف خود را مشخص کنیم و از طرف چینی ، اولویت‌ها و اهداف آنها را بشنویم.»

ما با چشم باز وارد می‌شدیم و با چشم باز بیرون می‌آییم. بنابراین ما به واشنگتن بازخواهیم گشت و به ارزیابی موقعیت مکانی خود ادامه خواهیم داد و با متحدان بیشتر مشورت خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها