کد خبر: 472988
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۱۰:۴۴:۳۵
| |

سوئیس از سفر همسر رییس جمهور بلاروس برای اسکی در کوه‌های آلپ جلوگیری کرد

مسئولان سوییسی به علت محدودیت‌های کرونایی، از سفر همسر الکساندر لوکاشنکو به این کشور جلوگیری کردند.

سوئیس از سفر همسر رییس جمهور بلاروس برای اسکی در کوه‌های آلپ جلوگیری کرد
کد خبر: 472988
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۱۰:۴۴:۳۵

اعتمادآنلاین| مسئولان سوییسی از سفر همسر الکساندر لوکاشنکو برای اسکی در کوه‌های الپ جلوگیری کردند.

به گزارش صدا و سیما، مقامات ذیربط سوییس از سفر هالینا لوکاشنکو همسر رییس جمهور بلاروس که تصمیم داشت به اتفاق دوستانش برای ورزش اسکی در کوه‌های الپ به این کشور سفر کند جلوگیری کرد. روزنامه سوییسی بلیک در گزارشی نوشت مقامات سوییسی هنگامی که نام همسر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس را در بین مسافران مشاهده کردند تصمیم به ممنوعیت سفر او گرفتند و از پرواز این هواپیما جلوگیری بعمل اوردند.

ادارات ذیربط سوییسی در یک بیانیه، با بیان این علت که با همه گیری ویروس کرونا سفر افراد خارجی به سوییس در حال حاضر با محدودیت‌های بسیاری روبرو است، از ورود وی جلوگیری کردند. روزنامه سوییسی بلیک به نقل از یک مقام آگاه نوشت که کرونا تنها یک بهانه بوده است و علت واقعی اعمال تحریم‌های سوییس علیه بلاروس است. بر این اساس نباید امکان سفر‌های این چنینی برای مقامات بلاروس در کوه‌های الپ سوییس فراهم شود.

الکساندر لوکاشنکو از سال 1994 در بلاروس برمسند قدرت ریاست جمهوری است. در 9 آگوست 2020، طبق پیش‌بینی‌های اولیه، لوکاشنکو برای ششمین دوره به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب شد. معترضین که با تحریک کشور‌های غربی به میدان آمده بودند، مدعی انجام تقلب در انتخابات بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها