کد خبر: 473059
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۱۷:۳۱:۰۰
| |

اعتراف انگلیس به بدهی 400 میلیون پوندی به ایران

وزیر دفاع انگلیس به عنوان اولین مقام رسمی دولت این کشور طی مصاحبه‌ای بر لزوم پرداخت بدهی 400 میلیونی لندن به ایران تأکید کرد.

اعتراف انگلیس به بدهی 400 میلیون پوندی به ایران
کد خبر: 473059
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۱۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «تایمز» انگلیس تصریح کرد که باید بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران باید پرداخت شود.

ایران و انگلیس در دهه 1970 میلادی قراردادی برای تحویل 1500 تانک چیفتن و 250 خودروی زرهی به طرف ایرانی امضا کردند. لندن، بعد از ماجرای لانه جاسوسی آمریکا تحویل این تانک‌ها به ایران را متوقف کرد.

دیوان داوری بین المللی یک شرکت بریتانیایی خدمات نظامی را به پرداخت 400 میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرده است. با این وجود، انگلیس به بهانه اینکه تحریم‌های بین‌المللی اجازه انتقال پول به ایران را نمی‌دهد، آن زمان از بازپرداخت این رقم خودداری کرد.

وزیر دفاع انگلیس امروز در مصاحبه خود در پاسخ به سؤالی درباره پرداخت این بدهی گفت که «کاملاً درست است که ما باید این بدهی را ارج نهیم. آنچه ما به وضوح اعلام کرده‌ایم این است که ما به قانون و حاکمیت قانون پایبند هستیم... ما باید این بهی را ارج نهیم و راههایی برای بازگرداندن آن به ایران پیدا کنیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها