افزایش تعداد تاکسی در کشور به منظور نیاز مردم

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، تعداد تاکسی در شهر‌های کشور به میزان مناسبی افزایش یافت.

افزایش تعداد تاکسی در کشور به منظور نیاز مردم
کد خبر: 473222
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۰:۳۹:۴۷

اعتمادآنلاین| مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای دسترسی آسان شهروندان به تاکسی چه اقداماتی انجام شده است؟ اظهار کرد: در سال‌های قبل از 1385 به علت کمبود تعداد ناوگان تاکسیرانی همواره با مشکل تقاضا نسبت به ناوگان موجود مواجه بودیم و از آن سال به بعد با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد تعداد تاکسی در شهر‌های کشور به میزان مناسبی افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: در قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سهم در نظر گرفته شده برای حوزه تاکسیرانی در بین سایر مد‌های حمل و نقل عمومی 25 درصد تعیین شده است. در حال حاضر تنها مد حمل و نقلی که سهم خود را از سفر‌های شهری به طور کامل انجام می‌دهد ناوگان تاکسیرانی شهری است.

ضامنی تصریح کرد: در خصوص مدیریت توزیع ناوگان در معابر شهری نیز بر اساس مطالعاتی که در حوزه حمل و نقل در هر شهر انجام می‌شود تعداد ناوگان مناسب با هر خط متناسب با نیاز موجود آن اعلام و تخصیص می‌یابد. از طرف دیگر در خصوص نیاز‌های سفارشی شهروندان نیز سرویس‌هایی همچون تاکسی‌های بی سیم و اخیرا ناوگان مجهز به نرم افزار‌های موبایلی نیز وجود دارد که شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

ضامنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برای ارتقاء علمی و تخصصی کارشناسان حوزه تاکسیرانی اقداماتی صورت گرفته است؟ گفت: در اجرای بند 2 از ماده 7 اساسنامه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به منظور ارتقاء علمی و تخصصی مدیران و کارشناسان این حوزه با همکاری و راهبری مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اقدام به برگزاری سه دوره آموزشی ویژه مدیران عامل، روابط عمومی و کارشناسان فنی و اجرایی با عناوین حمل و نقل هوشمند بر بستر سامانه‌های برخط، رویکرد‌های نوین روابط عمومی و برنامه ریزی سیستم‌های حمل و نقل شهری کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها