سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور / 13 شهر جدید در وضعیت قرمز و نارنجی

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اعلام آخرین وضعیت کرونایی شهرهای کشور از قرمز شدن وضعیت 5 شهر جدید و نارنجی شدن وضعیت 8 شهرستان خبر داد.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور / 13 شهر جدید در وضعیت قرمز و نارنجی
کد خبر: 473240
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۲:۵۸:۳۳

اعتمادآنلاین| علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط تصویری با استودیوی خبر 21 سه‌شنبه شب شبکه یک سیما گفت: رنگ بندی تعدادی از شهرها تغییر کرد به طوری که قرمز شدن 5 شهرستان و نارنجی شدن 8 شهرستان جدید از چهارشنبه 4 فروردین طبق رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، وی افزود: شهرستان‌های سراب (آذربایجان شرقی)، خوانسار (اصفهان)، دماوند (تهران)، ایذه و بهبهان (خوزستان) در وضعیت «قرمز» قرار گرفتند.

رئیسی همچنین گفت: شهرستان‌های جلفا (آذربایجان شرقی)، بوکان و سردشت (آذربایجان غربی)، مبارکه (اصفهان)، آبدانان (ایلام)، قروه (کردستان)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه) و بویراحمد (کهگیلویه و بویراحمد) در وضعیت «نارنجی» قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تردد، تجمع و تهویه نامناسب سه عامل اصلی در شیوع بیماری کرونا است.

رئیسی افزود: افرادی که در سفر به مدت طولانی در ترافیک هستند و از طرف دیگر هتل ها، رستوران‌ها و همچنین عید دیدنی‌ها و دورهمی‌های محافظت نشده جزو عوامل خطر محسوب می شوند.

وی در زمینه تمهیدات برای بازگشت مسافران از شهر‌های قرمز و نارنجی هم گفت: به این افراد ابتدا هشدار داده می‌شود و به ازای هر 24 ساعت در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی 500 هزار تومان جریمه خواهند شد و البته احتمال توقیف خودرو‌های ناقض مقررات منع آمد و شد کرونایی در شهر‌های قرمز و نارنجی وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها