کد خبر: 473247
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۳:۲۱:۴۷
| |

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات 1400 اعمال می‌شود

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس، گفت: در صورت تایید نهایی شورای نگهبان ، اصلاحات صورت گرفته برای اجرا در انتخابات 1400 ابلاغ می‌شود.

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات 1400 اعمال می‌شود
کد خبر: 473247
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۳:۲۱:۴۷

اعتمادآنلاین| علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه علنی قوه مقننه، اظهار داشت: در آخرین جلسه علنی قوه مقننه در سال گذشته ایرادات اعاده شده از سوی شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی نمایندگان بررسی و رفع شد.

به گزارش تسنیم، وی در تشریح برخی از اصلاحات در قانون انتخابات ریاست جمهوری در این نشست، بیان کرد: نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان موضوع سن کاندیداها را اصلاح کردند و حداکثر سن ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به 75 سال افزایش یافت و همچنین ایرانی الاصل و تابع ایران بودن را به شروط این قانون برای ثبت نام کاندیداهای انتخابات اضافه کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در همین راستا، ادامه داد: وکلای ملت در این نشست دو گروه را از ثبت نام از انتخابات ریاست جمهوری منع کردند: اتباع ایرانی که تابعیت کشور دیگری را دارند و اشخاص غیر ایرانی که تابعیت ایران را کسب کرده‌اند با مصوبه وکلای‌ملت نمی‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند.

حدادی تاکید کرد: همچنین با مصوبه بهارستان‌نشینان کاندیداها باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و 4 سال مدیریت در مناصب تعریف شده در قانون را داشته باشند بر این اساس دیگر در زمان انتخابات شاهد حضور چندین هزار نفر در ستاد انتخابات برای ثبت‌نام نخواهیم بود.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس بیان کرد: اصلاحات ایجاد شده با مشورت شورای نگهبان انجام شده و معیارهای که در موضوع رجل سیاسی مذهبی، مدیر و مدبر نیز به گونه‌ای مطرح شده که نافی اختیارات شورای نگهبان نباشد و سیاست‌های کلی هم رعایت شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس، اظهار کرد: پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه اخیر پارلمان، طرح برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که در صورت تایید نهایی از سوی شورا، امیدواریم اصلاحات صورت گرفته برای اجرا در انتخابات 1400 ابلاغ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها