ماجرای انتخاب بی‌بی «قصه‌های مجید» از زبان کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد، در گفت‌وگویی، ماجرای جالب انتخاب مادرش (پروین‌دخت یزادانیان) برای نقش بی‌بی در سریال «قصه‌های مجید» را توضیح داد.

ماجرای انتخاب بی‌بی «قصه‌های مجید» از زبان کیومرث پوراحمد
کد خبر: 473269
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| موزه سینما، بخشی از گفت‌وگوی منتشر نشده با کیومرث پوراحمد را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پوراحمد در بخشی از این گفت‌وگو، درباره انتخاب مادرش برای ایفای نقش بی‌بی در «قصه‌های مجید» گفت: «داستان به این شکل بود که ما خانه و مهدی باقربیگی (مجید) را انتخاب کرده بودیم و فقط بازیگر نقش بی‌بی مانده بود. مادر من برای انتخاب نقش بی‌بی با همسایه‌ها و خانم‌های مُسن صحبت می‌کرد و ما از آن‌ها تِست بازیگری می‌گرفتیم. یادم می‌آید یک روز یکی از خواهرانم به من گفت تو سراغ خانم‌های معمولی خانه‌دار می‌روی، مادر خودمان هم این خصوصیات را دارد چرا از او برای این نقش استفاده نمی‌کنی؟ این‌ها در حالی بود که مادر من عاشق سینما بود؛ هفته‌ای دو سه بار به سینما می‌رفت، همه سریال‌های تلویزیون را می‌دید و در آشپزخانه‌اش یک رادیو داشت که دائم قصه‌ها را گوش می‌کرد، کتاب زیاد می‌خواند و کتاب قصه‌های مجید را هم چندبار خوانده بود. یک دوربین وی اچ اس کوچک داشتیم مادرم را به خانه‌ای که انتخاب کرده بودیم به همراه مجید بردیم و به او گفتم قصه خواب‌نما را بگوید و ما فیلمبرداری کردیم و متوجه شدم که مادرم برای این نقش بسیارخوب است و به این شکل بود که بی‌بی قصه‌های مجید انتخاب شد.»

ساخت سریال «قصه‌های مجید»، در سال 1369 کلید خورد و در اوایل دهه 70 خورشیدی، از شبکه یک صدا و سیما پخش و به یک مجموعه تلویزیونی پر طرفدار تبدیل شد. مجید با بازی مهدی باقربیگی و بی‌بی با بازی پروین‌دخت یزادانیان، دو شخصیت اصلی این سریال بودند.

داستان اصلی «قصه‌های مجید» به قلم هوشنگ مرادی کرمانی، در شهر کرمان می‌گذرد که کیومرث پوراحمد، رویدادگاه این سریال را به اصفهان منتقل کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها