کد خبر: 473355
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

شیخ سلمان و فوتبال ایران در آسیا

شیخ سلمان یاغی در طول چند سالی که بر کرسی AFC تکیه زده است در اقدامی «پان‌عربیسم» و ستیز با ایران، فوتبال آسیا و تصمیمات پیرامون آن را بازیچه سیاست نموده و هرآنچه توانسته به فوتبال ملی ما ضربه زده و می زند.

شیخ سلمان و فوتبال ایران در آسیا
کد خبر: 473355
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی افتخاری در یادداشتی نوشت: آن روزی که مسئولین فوتبال ایران تلاش فراوانی کردند تا شیخ سلمان برای فدراسیون آسیا رای بیاورد هرگز تصور نمیکردند که این «شیخ یاغی» همراهان و رای دهندگان خود را رها کند و در دامن عربستان بیافتد.


سعودی‌ها سعی فراوانی کردند تا سلمان نتواند در کرسی فوتبال آسیا جای گیرد، «عادل عزت» کاندیدای ریاست کنفدراسیون آسیا که هرگز نتوانست در رده کاندیداهای اصلی قرار گیرد و حتی دولت متبوعش هم از او حمایت نکرد ابتدا با چند تن از نمایندگان کشورهای آسیایی مذاکره کرد، دلار به آن‌ها داد، حج عمره برایشان در نظر گرفت ولی وقتی متوجه شد که یکی از نمایندگان کشورهای شرق آسیا که هم از او پول گرفته و هم به وعده‌های سلمان دل بسته، در هتل محل اقامت خود سیلی جانانه ای به گوش نماینده آن کشور نواخت که هم دلار گرفته بود و هم وعده‌ی طواف.

حالا این شیخ سلمان یاغی در طول چند سالی که بر کرسی AFC تکیه زده است در اقدامی «پان‌عربیسم» و ستیز با ایران، فوتبال آسیا و تصمیمات پیرامون آن را بازیچه سیاست نموده و هرآنچه توانسته به فوتبال ملی ما ضربه زده و می زند.

وقتی سلمان ریاست و صدارتش را از سوی اعراب سعودی و اماراتی در خطر می‌بیند برای خوش خدمتی به آن‌ها، فوتبال ایران را آماج حملات بیرحمانه ایران ستیزی قرار می دهد، او حق بدیهی و طبیعی میزبانی را از ما می گیرد و به دیار خود می‌برد تا هم عربستان و امارات را راضی کند و هم دولتمردان کشور بحرین را.

اینکه می‌گویند وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در مورد میزبانی مسابقات کم‌کاری کرده‌اند حرفی بس عبث و از پایه بی اساس و دروغ است. دو عامل اصلی باعث شده است که شیخ سلمان میزبانی را از ایران بگیرد، یکی سرسپردگی و بردگی وی نسبت به عربستان و دیگری سیستم سیاسی حاکم بر منطقه که جو غالب آن علیه کشورمان است.

شیخ سلمان دچار اشتباه فاحش و حرکتی کاملا غیرقانونی شده است، چرا که برای تغییر میزبانی مسابقات ابتدا کمیته مسابقات باید در AFC آن را تصویب نماید سپس در کمیته اجرایی با رای‌گیری تصویب شود، کمیته‌ای که آقای تاج هم جزو آن است و معلوم نیست که چه نقشی ایفا کرده است!

نکته جالب و قابل توجه اینکه مصوبه کمیته اجرائی کنفدراسیون آسیا را باید FIFA تائید نماید. روند و سیر قانونی‌ای که اجرا نشده است و شیخ سلمان خودخواهانه چنین تصمیمی را گرفته است و قطعا قابل پیگیری است. به هر صورت شیخ سلمان را میتوان بخاطر اقدام غیرمسئولانه‌ای که انجام داده است نزد FIFA مواخذه کرد و شکایتی طرح نمود و بر این نکته اصرار و ابرام ورزیم که این شیخ یاغی فوتبال آسیا را با سیاست درآمیخته و بجای انجام وظایف فوتبالی درصدد خوش‌خدمتی به عربستان و امارات و تبعیض در نهاد AFC است.

از طرفی خوش‌باورانه و ساده‌لوحانه است که اگر همه تقصیرها را گردن سلمان بیاندازیم، نائب رئیس ایرانی او باید به افکار عمومی پاسخ دهد که در آنجا چکار میکند و نقش او چیست؟ چه واکنش و اقدامی در برابر این کار غیرقانونی شیخ سلمان انجام داده است؟ آیا فقط نظاره‌گر حق‌کشی شیخ یاغی نسبت به ایران است و چشم به ده‌ها هزار دلاری دوخته که سالیانه به طرق مختلف از AFC میگیرد یا تمام ظرفیت خود را برای دفاع از حق کشورش بکاربسته است؟

در پایان، به نظر نگارنده اینک که شیخ سلمان یک کار غیر قانونی انجام داده است وزارت ورزش وفدراسیون فوتبال میبایست با تشکیل یک تیم قوی حقوقی به دیدار اینفانتینیو بروند و به خودخواهی‌ها وخودکامگی این شیخِ برده‌ی سعودی‌ها پایان دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها