کد خبر: 473376
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ۱۲:۳۵:۱۲
| |

روسیه: وضعیت ناوالنی رضایت‌بخش است

سرویس فدرال زندان‌های روسیه امروز (پنجشنبه) وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه، که اکنون در زندان است را خوب ارزیابی کرد.

روسیه: وضعیت ناوالنی رضایت‌بخش است
کد خبر: 473376
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ۱۲:۳۵:۱۲

اعتمادآنلاین| سرویس فدرال زندان‌های روسیه به خبرگزاری‌های روسی اعلام کرد که روز چهارشنبه (24 مارس) با درخواست الکسی ناوالنی، آزمایشات پزشکی از وی گرفته شد و وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی "پایدار و رضایت‌بخش" بوده است.

به گزارش ایسنا، اولگا میخایلووا، وکیل رهبر اپوزیسیون روسیه، با اشاره به اینکه به وی اجازه دیدار با ناوالنی را نداده‌اند، تاکید کرد الکسی نوالنی 44 ساله چند وقتی است از دردهای شدید در کمر رنج می‌برد و به گفته وی درحال از دست دادن حس پاهایش است، ولی در زندان فقط برای او داروی ایبوپروفن، که یک مسکن رایج است، تجویز شده است.

این منتقد 44 ساله ولادیمیر پوتین روز 17 ژانویه هنگام بازگشت از آلمان، در فرودگاه مسکو بازداشت شد. حال الکسی ناوالنی سال گذشته میلادی در جریان یک پرواز داخلی در روسیه به دلیل مسمومیت رو به وخامت گذاشت. او برای درمان به آلمان رفت و پنج ماه در این کشور اقامت داشت. مقامات بیمارستانی آلمان و اتحادیه اروپا می‌گویند که ناوالنی با عامل عصبی نوویچوک مسموم شده است. ناوالنی، ولادیمیر پوتین را متهم کرده که دستور قتل وی را صادر کرده اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

الکسی ناوالنی به جرم نقض مقررات کنترل قضایی در پرونده فساد مالی که سال‌ها پیش منجر به صدور حکم زندان تعلیقی علیه او شده بود، دوباره به سه سال و نیم حبس محکوم شد. زندان وی در 100 کیلومتری شرق مسکو، پایتخت روسیه قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها