کاروان اعتراضی کوبایی‌ها علیه تحریم های آمریکا

صدها تن از معترضان کوبایی به منظور اعتراض به تحریم آمریکا طی مدت 60 سال علیه کشورشان با برپایی کاروانهایی از خودروها، موتورها و دوچرخه‌ها در یک مسیر مشهور کنار دریا در شهر هاوانا تظاهرات کردند.

کاروان اعتراضی کوبایی‌ها علیه تحریم های آمریکا
کد خبر: 473730
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ ۱۲:۰۱:۵۱

اعتمادآنلاین| صدها کوبایی در برنامه تظاهرات کاروانی حاشیه دریا در اعتراض به 60 سال تحریم آمریکا علیه کشورشان و مطالبه برداشته شدن این تحریمها شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، این کاروان در راستای برنامه برپایی اعتراضات و کاروانهای اعتراضی در بیش از 50 شهر سراسر جهان از جمله در آمریکا با امید فشار وارد کردن به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور تغییر سیاست این کشور در قبال کوبا و مقابله با کمپین برخی کوبایی های ساکن تبعید در حمایت از حفظ این تحریم، برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن به صدا در آوردن بوق خودروها و تکان دادن پرچمهای کوبا، شعار "مرگ بر محاصره" سر دادند. آنها که با خودروهای مختلف در این کاروان شرکت داشتند، از کنار سفارت آمریکا گذشتند.

فلیکس مویا، یکی از معترضان گفت: ما در راستای حمایت از پایان محاصره و پایان تحریمها اینجا هستیم.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از 200 طرح را در راستای تشدید تحریمهای تجاری چندین دهه‌ای علیه کوبا در طی چهار سال ریاست جمهوری وی به بهانه فقدان دموکراسی و حمایت هاوانا از دولت سوسیالیست ونزوئلا اتخاذ کرد.

جو بایدن دموکرات در طول کمپین ریاست جمهوری 2020 خود وعده لغو سیاستهای ترامپ در قبال کوبا که به گفته وی "به مردم کوبا آسیب زدند و هیچ تاثیری در پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر نداشتند" را داد.

دولت بایدن اعلام کرده در حال بازبینی در سیاستهای کشورش در قبال کوبا است اما مشخص نکرده که قرار است در قبال این سیاست چه اقدامی انجام دهد یا اینکه به برنامه تنش زدایی تاریخی به اجرا در آمده با ابتکار باراک اوباما رئیس جمهور سابق برمیگردد یا خیر.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا به عنوان ارشدترین مقام این کشور که در تظاهرات شرکت کرد به رسانه ها گفت: ما خواستار پایان محاصره هستیم. اقدام فرصت طلبانه دولت ترامپ در تشدید محاصره در ضمن همه گیری کووید-19 ، آن را هر چه بیشتر به سطح یک نسل کشی می رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها