پاسخ ابوطالبی به کنایه شمخانی

تلاش کنیم چینی‌ها را خوب بشناسیم؛ آنها دنبال منافع واقعی هستند نه مقاومت فعال

مشاور سابق رئیس جمهوری در توئیتی نوشت: تلاش کنیم چینی‌ها را خوب بشناسیم؛ آنها دنبال منافع واقعی هستند، و نه مقاومت فعال و یا تقابل راهبردی با دیگران و به ویژه با غرب؛ فقط کافی است تفاهمات واقعی و بدون جنجالِ این روزهای چین در منطقه با هم مقایسه شود!

تلاش کنیم چینی‌ها را خوب بشناسیم؛ آنها دنبال منافع واقعی هستند نه مقاومت فعال
کد خبر: 473762
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۹ ۱۵:۱۷:۳۲

اعتمادآنلاین| حمید ابوطالبی، مشاور سابق رئیس جمهور، در رشته توئیتی خطاب به علی شمخانی نوشت:

« 1) دنیا فقط غرب یا شرق نیست، ولی‌ یکی از مهمترین قسمت‌های دنیا غرب است؛ لذا چین ‌و روسیه هم جنگ سرد را پایان داده و به میزانی با غرب تعامل کردند که اکنون چین بدون آمریکا، آمریکا بدون چین، یعنی نابودی ‌اقتصاد جهان. تا آنجا که اینک آمریکا دنبال مقاومت فعال با چین است، و چین دنبال تعامل با آمریکا!


2) تلاش کنیم چینی ها را خوب بشناسیم؛ آنها دنبال منافع واقعی هستند، و نه مقاومت فعال و یا تقابل راهبردی با دیگران و به ویژه با غرب؛ فقط کافی است تفاهمات واقعی و بدون جنجالِ این روزهای چین در منطقه با هم مقایسه شود!

3) «شکوفایی همکاری‌های راهبردی درشرق» اگر اصالت و منافع واقعی طرفینی نداشته و فقط برای «افول آمریکا» باشد، چینی ها زودتر از آمریکا برای افول آن تلاش خواهندکرد، تا اقتصاد جهان از هم نپاشد! این تازه نقشه‌ راه است؛ اگرچه و البته قبل از آن باید همکاری‌ های عادی جریان یافته و تداوم داشته باشند.»

گفتنی است که علی شمخانی امروز در توئیتی با اشاره به توافق 25 ساله ایران و چین رد توئیتی نوشته بود:« امضاء سند نقشه راه همکاری راهبردی و ایران و چین بخشی از سیاست مقاومت فعال است. دنیا فقط غرب نیست و غرب هم فقط آمریکای قانون‌شکن و سه کشور اروپایی بدعهد نیست. نگرانی بایدن کاملا درست است، شکوفایی همکاری‌های راهبردی در شرق، افول آمریکا را تسریع می‌کند.

حمید ابوطالبی

حمید ابوطالبی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها