کارت بانکی‌تان را اجاره ندهید!

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به اجاره کارت بانکی به شهروندان هشدار داد.

کارت بانکی‌تان را اجاره ندهید!
کد خبر: 473771
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۰۷:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به پرونده‌ای که مدتی قبل در خصوص اجاره کارت‌های بانکی از سوی پلیس فتا کشف شده بود، گفت:‌ مدتی قبل ماموران پلیس فتا دو متهم را که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی از شهروندان کرده بودند، شناسای و دستگیر کردند که در جریان آن مشخص شد متهمان بیش از 50 کارت بانکی را با دادن وعده‌های دروغینی نظیر درآمد میلیونی و ... اجاره کرده و از آنها در راستای مقاصد مجرمانه خود استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی در همین راستا به شهروندان هشدار داد و گفت:‌ ممکن است افراد سودجو در کانال‌ها و گروه‌ها و دیگر بسترها در شبکه‌های اجتماعی با طرح تبلیغات و ادعاهایی مانند درآمد میلیونی و ... اقدام به ترغیب کاربران برای اجاره دادن کارت‌های بانکی‌شان کنند؛ در حالی که این اقدام جرم بوده و عواقب هر نوع سوءاستفاده از کارت را نیز بر عهده فرد اجاره دهنده می‌گذارد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه از این کارت‌ها در مواردی مانند قمار، کلاهبرداری و ... استفاده می‌شود، گفت: تاکید می‌کنم که مسئولیت تمامی تراکنش‌هایی که با استفاده از حساب‌ها و کارت بانکی‌های شهروندان صورت می‌گیرد، ابتدا متوجه صاحب آن خواهد بود. از این رو لازم است که شهروندان به هیچ عنوان کارت و اطلاعات دسترسی به حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و فریب مجرمان سایبری را نخورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها