کد خبر: 473824
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۱۱:۱۹:۰۰
| |

علی ربیعی، سخنگوی دولت:

دولت برنامه ای برای افزایش قیمت ها تا پایان کار خود نخواهد داشت/ رفع تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت باقی خواهد ماند

سخنگوی دولت با اشاره به مسئله تثبیت بازار و تلاش برای کاهش تحریم ها، گفت: به اطلاع مردم می رسانم دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها به خصوص در مورد کالاهای اساسی تا پایان کار خود نخواهد داشت.

دولت برنامه ای برای افزایش قیمت ها تا پایان کار خود نخواهد داشت/ رفع تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت باقی خواهد ماند
کد خبر: 473824
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی در ابتدای اولین نشست خبری در سال 1400 گفت: در 12 فروردین ماه به سرعت از یک انقلاب مردمی تمام عیار و عظیم اجتماعی به ساختار قانونمند صندوق رای رسیدیم و 12 فروردین نماد رفراندوم محور بودن نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پدران قانون اساسی تمهیداتی اندیشیدند که تغییرات نگاه نسلی در صندوق ها متبلور شود و هم مردم باید بدانند صندوق های رای میراث گرانبهایی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و همه وظیفه داریم تمهیداتی بیاندیشدیم که بر مبنای آن هر نسلی آرا و اندیشه خود را بتواند در صندوق بیاندازد. آنچه که در 12 فروردین دیدیم یک حضور "یک بار برای همیشه" نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برعکس، هر بار که ملت با همه تنوع رنگین کمانی خود یک طیف انتخاباتی را در گستره همگانی کشور تشکیل می دهد در واقع آن رفراندم در اشکال نوین خود تکرار می شود و نسل های جدید تری را با نگاه های نوین در پای صندوق های تعیین سرنوشت مجتمع می کند. بدین سان عمل تاسیس جمهوری اسلامی در پای صندوق های رای در اشکال مشخص تر و جدیدتر خود تکرار می شود.

ربیعی با بیان اینکه 12 فروردین سالگرد رفراندوم تاسیس جمهوری اسلامی ایران امسال برای ما معنای خاصی دارد، اظهار کرد: قرنی را پشت سر گذاشته ایم که با کودتای شوم علیه دستاوردهای مشروطیت و علیه قانون اساسی مشروطیت آغاز شد و با کودتای آمریکایی 28 مردادماه تداوم یافت و به یمن یک انقلاب شکوهمند و همگانی اختلال هویت ملی ایرانی رفع شد. اکنون ملت ما همچنانکه در بیانات رهبری در 29 بهمن به روشنی منعکس شد یک جمهوریت سرشار از نشاط و پویایی را تجربه می کند.

وی ادامه داد: یعنی یک سازگاری و تلفیق و ترکیب شیرین میان سه عنصر جمهوری، اسلامی و ایرانی. رای یکپارچه ملت ما به رفراندم جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین 58 رای به هر سه مولفه جمهوریتی ، اسلامیتی و ایرانیتی این نظام بود و ملت ما این سه را باهم و در دل یک ترکیب هندسی سازگار خواستند.

سخنگوی دولت یادآور شد: دولت در آستانه انتخابات 1400 تلاش دارد به حکم وظیفه ذاتی خود در جلب" مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اقتصادی و اجتماعی " خود تسهیل گر حضور همان " همه با هم" رفراندم 12 فروردین بر سر صندوق های انتخابات ریاست جمهوری است.

ربیعی با اشاره به برنامه پنج گانه دولت در سال 1400 تأکید کرد: دولت در ماههای باقی مانده با تمام توان و بدون کمترین وقفه برنامه های 5 گانه ای را دنبال خواهد کرد. بدون تردید عقب راندن تحریم تا آخرین روز کار دولت به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ما مصمم هستیم که اجازه ندهیم تحریم های غیرقانونی آمریکا اخلالی در حرکت ایران در مسیر توسعه و تعامل سازنده با جهان ایجاد کند، تصریح کرد: اما در عین حال تلاش دولت برای رفع تحریم ها تا آخرین روزکاری دولت متوقف نخواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: ما از رساندن و تکرار این پیام روشن به ناقضان برجام خسته نخواهیم شد که هرچقدر زمان بخواهند در اختیار خواهند داشت، اما باید بدانند که هر روز تعلل بیشتر در لغو تحریم علیه ایران، نه تنها شانس احیای برجام را به عنوان اولین و آخرین راه حل در دسترس برای کنار گذاشتن اختلافات کمتر می کند بلکه آنها را از بدست آوردن چشم انداز بهتری از روابط با ایران هم دورتر خواهد کرد.

ربیعی با تاکید بر اینکه ما اطمینان داریم که دولت آمریکا هیچ راه منطقی جز بازگشت به برجام و رفع کامل تحریم ها ولو بعد از پایان دولت دوازدهم پیش روی خود ندارد، گفت: اما بنا به مسئولیت دولت در پاسخگویی به مردم، رفع تحریم ها یکی از مهمترین اولویت های دولت باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه سلامت و درمان اظهار کرد: حوزه سلامت با تمرکز بر کرونا از جمله برنامه های اصلی و مستمر دولت خواهد بود. واردات بیش از 20 میلیون واکسن خریداری شده و تلاش برای به ثمر رساندن تولیدات داخلی که به طور مستقل یا با مشارکت خارجی در حال انجام هستند دنبال خواهد شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: در این خصوص علاوه بر کشور کوبا با دو کشور تولید کننده نیز مذاکراتی صورت گرفته است. مراقب و پیشگیری از گسترش و قطع زنجیره ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی و تمهید برای درمان به موقع و موثر بیماران از برنامه های این حوزه است.

ربیعی با اشاره به مسئله تثبیت بازار و تلاش برای کاهش تحریم ها، گفت: به اطلاع مردم می رسانم دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها به خصوص در مورد کالاهای اساسی تا پایان کار خود نخواهد داشت. 6 میلیارد دلار از بودجه تخصیص برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است. از مجموعه 100 قلم کالای ضروری بیش از 20 قلم کالای اساسی در دو مورد مرغ و روغن دچار اختلال توزیع شده‌اند که تصمیمات ستاد اقتصادی تولید در هر دو مورد افزایش یافته و در صورت نیاز واردات صورت گرفته و برنامه متعادل کردن بازار به سرعت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اتمام پروژه‌های زیرساختی برای آینده کشور اظهار کرد: در برنامه چهارم اتمام پروژه های زیرساختی تمهید شده و اقدام برای تداوم این پروژه ها برای آیندگان در دستور کار دولت است. این پروژه ها آثار عظیمی بر سالهای بعد بر زندگی آینده ایران و ایرانیان خواهد داشت. دولت معتقد است همچنان باید شرایطی به وجود آورد تا دولتی فارغ از تحریم و آماده جهش تولید و اقتصاد را به منتخب بعدی ملت تحویل دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در همین راستا براساس رهنمود رهبری برای سال 1400 برنامه ای 4ماهه در قالب یک برنامه یکساله در دستور کار خود قرار داده است که بتواند تسهیل گر ادامه برای دولت بعد هم باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها