کد خبر: 473862
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۰۷:۳۷:۲۱
| |

آمریکا خواستار خروج اتباع و دیپلمات‌ها از میانمار شد

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای دستور داد تمام کارمندان آمریکایی که حضور آنها در میانمار ضرورتی ندارد، به همراه خانواده‌هایشان هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.

آمریکا خواستار خروج اتباع و دیپلمات‌ها از میانمار شد
کد خبر: 473862
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۰۷:۳۷:۲۱

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای دستور داد تمام کارمندان آمریکایی که حضور آنها در میانمار ضرورتی ندارد، به همراه خانواده‌هایشان هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.

به گزارش فارس در پی وقوع کودتای نظامی در میانمار، تظاهرات گسترده و خشونت نیروهای امنیتی با معترضان و همچنین کاهش رعایت موارد بهداشتی درباره همه‌گیری «کووید19»، آمریکا خواستار خروج اتباع خود از این کشور شد.

وزارت خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای دستور داد تمام کارمندان آمریکایی که حضور آنها در میانمار ضرورتی ندارد، به همراه خانواده‌هایشان هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.

بر اساس این بیانیه، واشنگتن با اعلام سطح هشدار 4 درباره میانمار، هرگونه سفر اتباع خود به این کشور را ممنوع کرده و خواستار خروج دیپلمات‌های خود از میانمار شد.

ارتش میانمار اول فوریه (13 بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در 23 آبان ماه با کسب 83 درصد از آراء در انتخابات پارلمانی پیروز شده بود. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

نیروهای امنیتی میانمار در ادامه سرکوب تظاهرات علیه کودتای ارتش در این کشور، 114 نفر از جمله چند کودک را در روز شنبه به قتل رساندند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها