کد خبر: 473909
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۲:۱۲:۳۶
| |

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی:

رفتار هیجانی در بورس به نفع سهامداران نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: من احساس می‌کنم برخی در فروش سهام گرفتار رفتار هیجانی می‌شوند. این اصلاً به نفعشان نیست؛ باید در زمینه سهام ملاحظاتی داشته باشیم، زیرا سهام علاوه بر قیمت سود هم دارد.

رفتار هیجانی در بورس به نفع سهامداران نیست
کد خبر: 473909
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۲:۱۲:۳۶

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اولین نشست سال 1400 هیئت دولت گفت: اقتضای فعالیت در بازار سرمایه محاسبه‌گری و دقت در خرید و فروش است؛ برخورد و رفتار هیجانی در خرید یا فروش درست نیست و من احساس می‌کنم برخی در فروش سهام گرفتار رفتار هیجانی می‌شوند. این اصلاً به نفعشان نیست؛ باید در زمینه سهام ملاحظاتی داشته باشیم، زیرا سهام علاوه بر قیمت سود هم دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دژپسند ادامه داد: خوشبختانه تمام متغیر‌های اقتصادی موثر بر تحولات بورس در آغاز سال نوید پایداری شرایط را می‌دهند؛ بسیاری از تحلیلگران می‌گویند با توجه به متغیر‌های بنیادین، روندی برای رسیدن به تعادل پایدار باید طی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در شورای عالی بورس که انشاءالله به زودی جلسه خواهد داشت، متغیر‌های کمک کننده به پایداری بورس بررسی می‌شود.

دژپسند گفت: خوشبختانه شرایط شرکت بورسی از نظر سودآوری بسیار خوب است. برخی شرکت‌های صادراتی شرایطی برایشان فراهم می‌شود که به ویژه نرخ ظرفیت بهره‌برداری از ظرفیت اسمی خود را بالا ببرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها