ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه:

12 فروردین سالروز رای 98 درصدی ملت به حذف طاغوت است

استاد حوزه علمیه گفت: 12 فروردین 1357 بیش از 98 درصد مردم به جمهوریت و اسلامیت این نظام رأی دادند؛ مقصود از واژه جمهوری به بعد مردمی بودن نظام و مراد از واژه اسلامی کنایه از محتوا و بعد دینی آن دارد.

12 فروردین سالروز رای 98 درصدی ملت به حذف طاغوت است
کد خبر: 473985
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۱:۳۷:۲۴

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز 12 فروردین ماه به مناسبت سالروز استقرار جمهوری اسلامی در ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: 12 فروردین 1357 بیش از 98 درصد مردم به جمهوریت و اسلامیت این نظام رأی دادند؛ مقصود از واژه جمهوری به بعد مردمی بودن نظام و مراد از واژه اسلامی کنایه از محتوا و بعد دینی آن دارد.

به گزارش مهر این کارشناس امور دینی ادامه داد: متأسفانه در سالهای اخیر اندک اندک این روز به فراموشی سپرده شده و کمتر تجلیل می‌شود در حالی که امام راحل این روز را عید الله یعنی عید بزرگ اولیای الهی خواندند، در چنین روزی بود که پایه‌های حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی فرو ریخت.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه بعد از گذشت 50 روز ملت ایران در رفراندوم شرکت و به جمهوری اسلامی رأی دادند، گفت: حضرت امام در این رفراندوم نکات مهمی را بیان فرمودند که نکته اول عدم مشروعیت سلطنت طاغوت، دیگر توجه به خواست مردم، نکته سوم اسلامیت و دینداری و توجه به اینکه نظام بر ارکان دینی مبتنی است و نکته آخر و از همه مهمتر اینکه مشروعیت نظام در زمان غیبت در پرتو یک فقیه جامع الشرایط محقق می‌شود و تنها اوست که می‌تواند در جامعه اسلامی اداره امور را برعهده بگیرد و بر نظام دینی مشروعیت بخشد.

استاد حوزه علمیه با استناد به معارف قرآن کریم، عنوان کرد: قرآن کریم نه تنها وظیفه انبیا را بندگی خدا و دعوت مردم به سوی عبودیت ذکر می‌کند بلکه اجتناب از طاغوت را نیز از دیگر وظایف مهم پیامبران الهی بر می‌شمارد؛ حضرت امام در راستای همین دو هدف اجتناب از طاغوت و دعوت مردم به بندگی خدا بود که توانست ملت را به سوی انقلاب و سقوط طاغوت دعوت کند و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با گذشت بیش از 4 دهه از آن ایام شاهد نواقص، کاستی‌ها و سختی‌هایی هستیم، کاستی‌هایی که در بخش‌های مختلفی بوده و هست اما هرگز نباید این کاستی‌ها موجب یاس و ناامیدی مردم شود و همواره باید دفاع از اصل نظام را برای خود وظیفه بدانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها