ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی:

باید به سمت سربازی حرفه‌ای حرکت کنیم

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح قانون خدمت سربازی گفت: ما دو سال برای یک فرد هزینه می‌کنیم تا او سرباز حرفه‌ای شود اما این اتفاق نمی‌افتد، لذا سرباز حرفه‌ای کسی است که حداقل 5 سال برای او آموزش و هزینه کنیم تا در سیستم بماند و خدمت کند.

باید به سمت سربازی حرفه‌ای حرکت کنیم
کد خبر: 474006
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۳:۳۹:۱۳

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون خدمت سربازی گفت: بیش از 90 است که قانون اجباری شدن نظام وظیفه عمومی وجود دارد و شاهد حتی یک تغییر متناسب و اساسی در این قانون نیستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: سبک زندگی و تفکر مردم تغییر پیدا کرده، حتی امروز نوع جنگ هم تغییر پیدا کرده چراکه امروز جنگ از نوع تکنولوژی است.

ابوترابی تاکید کرد: یک نمونه کار موفق اختیاری هشت سال دفاع مقدس است که جنگ ما را اراده‌های اختیاری داوطلبانه به پیروزی رساند؛ بنابراین ما نباید کاری که جان فشانی برای کشور است را اجباری کنیم. ما به تحول اساسی در اصلاح قانون نظام وظیفه کشور نیاز داریم که این تحول باید به این صورت باشد که به سمت سربازی حرفه‌ای، داوطلبانه و با تامین هزینه‌های زندگی سرباز باشد، مهمتر اینکه باید به اصل نیاز نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در شرایطی که کشور ما بین این همه کشور نا امن قرار دارد توجه شود. البته در طرحی که تهیه کرده ایم به همه این موارد توجه شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار کرد: حدود 3 میلیون سرباز فراری یا غایب داریم، یکی از بحران‌های اصلی ایم سربازان بحث اقتصادی است. باید توجه داشت که قانون خدمت سربازی ایراد دارد. امروز 300 تا 500 هزار تومان نمی‌تواند کفاف هزینه رفت و آمد سرباز هم باشد، بسیاری از غایبان سربازی به دلیل مسائل اقتصادی به سربازی نمی‌روند.

او بیان کرد: ما دو سال برای یک فرد هزینه می‌کنیم تا او سرباز حرفه ای شود اما این اتفاق نمی‌افتد، لذا سرباز حرفه‌ای کسی است که حداقل 5 سال برای او آموزش و هزینه کنیم تا در سیستم بماند و خدمت کند، مخصوصا اینکه آموزش‌های نظامی زمان بر هستند و با دو سال هیچ فردی حرفه‌ای نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها