رئیس سازمان زندان‌ها: اشتغال محکومان واجد شرایط در زندان‌ها افزایش یافت

رئیس سازمان زندان‌ها گفت که آمار اشتغال محکومان واجد شرایط در زندان‌ها را که در 40 سال گذشته حداکثر 20 درصد بود را در سال گذشته با کمک و عنایت خداوند به بالای 50 درصد رساندیم.

رئیس سازمان زندان‌ها: اشتغال محکومان واجد شرایط در زندان‌ها افزایش یافت
کد خبر: 474012
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۴:۲۹:۴۵

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان زندان ها گفت آمار اشتغال محکومان واجد شرایط در زندان ها را که در 40 سال گذشته حداکثر 20 درصد بود را در سال گذشته با کمک و عنایت خداوند به بالای 50 درصد رساندیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: امام بزرگوار و رهبری عزیز بارها تأکید کردند که زندان باید به یک کانون تربیتی تبدیل شود و همه تلاش ما این است که این نگاه متعالی را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در زندانبانی اسلامی به زندانی بعنوان یک انسان محبوس نگاه نمی شود و زندانی می تواند باور کند و بپذیرد که زندان فرصتی برای بازگشت به زندگی سالم است.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با بیان اینکه زندان یک محیط تبلیغی دائمی است، خاطرنشان کرد: باید همه تلاش کنیم که زندانی با تغییر نگرش به زندگی بازگردد و لازم است به این نکته توجه شود که کاملا به صرفه خواهد بود برای اصلاح زندانی بعنوان یک انسان در این راستا سرمایه گذاری شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود حوزه های علمیه فراوان در استان لرستان تصریح کرد: این یک ظرفیت قابل توجه برای کار تبلیغی و اصلاح و تربیت در زندان هاست.

حاج محمدی با بیان اینکه ائمه جمعه می توانند با ایجاد حس مسئولیت در جامعه به ویژه مسئولان، آنان را نسبت به زندان و زندانیان حساس کنند، گفت: طلاب را برای حضور در زندان ها و انجام فعالیت های فرهنگی عمیق با هدف اصلاح و تربیت زندانیان تشویق کنید.

وی با اشاره به اقدامات فراوان در راستای کاهش جمعیت کیفری اظهار داشت: گام های فراوانی در این زمینه در حوزه های مختلف برداشته شده که در سال 1400 با توسعه فناوری های جدید و بکارگیری گسترده تر پابندهای الکترونیکی در این مسیر حرکت پرشتاب تری خواهیم داشت.

رئیس سازمان زندان ها به مساله اشتغال زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما این است که بیکاری برای زندانی سم است از این رو آمار اشتغال محکومان واجد شرایط در زندان ها را که در 40 سال گذشته حداکثر 20درصد بود را در سال گذشته با کمک و عنایت خداوند به بالای 50 درصد رساندیم.

وی ادامه داد: حسب تاکید رئیس محترم قوه قضائیه ان شاءالله در سال جدید ضمن تثبیت آمار 50 درصدی اشتغال، نقطه گذاری ما رسیدن به آمار 80 درصدی است.

حاج محمدی به ضرورت حمایت از خانواده زندانیان نیز تاکید کرد و گفت: وقتی سرپرست خانواده به حبس محکوم می شود نمی توانیم نسبت به سرنوشت خانواده او که برخی از آنان دچار فقر شدید و در معرض انواع آسیب ها هستند، بی تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی؛ نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز، ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس قوه قضائیه همراه با خیر و برکت باشد.

وی گفت: برای حل مسائل باید سراغ ریشه و علت ها رفت تا کار نتیجه دهد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بخشی از صنایع استان مشکل قضایی دارند، اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات این صنایع و راه اندازی مجدد آنها می تواند موجب توسعه اشتغال شده و در نهایت ارتکاب به جرم را کاهش دهد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه جامعه امروز ما به جهات گوناگون دارای پیچیدگی های فراوانی است، بیان داشت: باید به زندانی تعلیم و تربیت آموخت و بصورت علمی و مستمر این کار تربیتی را انجام داد.

وی اظهار داشت: آموزش های عقیدتی در زندان ها باید به گونه ای باشد که زندانی ضرورت یادگیری آن را نیز درک کند و صرف آموزش سطحی کافی نیست.

شاهرخی با تأکید بر آموزش های عقیدتی و کار در راستای تقویت باورهای مذهبی خاطرنشان کرد: زندانی را باید به گروه جهادی وصل کرده تا از طریق توانمند سازی او در حوزه های آموزش و مهارت آموزی ، زمینه های رشد فرد را فراهم ساخت.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ضمن اینکه در داخل زندان ها فعالیت های آموزشی، تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی را توسعه می دهید می توان از ظرفیت های قانونی برای حضور محدود زندانیان در دوران حبس در جامعه برای فعالیت های اجتماعی از جمله اشتغال آنان استفاده کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها