کد خبر: 474164
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۰۹:۲۵:۳۹
| |

 نایب رییس زنان فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان:

با شعار ورزش و مطالعه بر محدودیت‌های کرونا غلبه کردیم

 نایب رییس زنان فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: در سال سخت کرونایی شعار فدراسیون این بود که در خانه بمانیم، ورزش و مطالعه کنیم.

با شعار ورزش و مطالعه بر محدودیت‌های کرونا غلبه کردیم
کد خبر: 474164
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۰۹:۲۵:۳۹

اعتمادآنلاین| «فائزه توسلی» نایب رییس زنان فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به شیوع و فراگیری ویروس کرونا در یک سال گذشته به ایرنا، گفت: کرونا شرایط سختی برای شهروندان به ویژه نابینایان و کم‌بینایان رقم زد. باید از مربیان ورزشکاران نابینا تشکر کنم که برنامه‌های ویژه‌ای را برای این قشر در دستور کار قرار دادند. امکان آموزش آنلاین برای ورزشکاران نابینا سخت است اما مربیان برنامه را به گونه‌ای تنظیم کردند که موجب شد تا فعالان این رشته از شرایط و آمادگی بدنی دور نشوند. همچنین فدراسیون برنامه‌های فرهنگی ورزشی با عنوان در خانه بمانیم، ورزش و مطالعه کنیم در دستور کار قرار داد. ورزشکاران نابینا محدودیت زیادی در شرایط کرونایی تجربه کردند و این موجب شد شکل فعالیت آنان با افراد عادی متفاوت باشد.

به گزارش ایرنا، نایب رییس زنان فدراسیون با بیان اینکه برای سلامت ورزشکاران تمام تمهیدات را در نظر گرفتیم افزود:‌ فدراسیون در راستای سلامت قهرمانان و تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، اقداماتی را انجام داد که برونداد آن سلامت ورزشکاران بود. تمرینات و مسابقات لغو شد و فعالیت‌هایی که امکان برگزاری اینترنتی داشت در دستور کار قرار گرفت. ما چند دوره شطرنج آنلاین در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کردیم و بر ترویج و توسعه ورزش همگانی در قشر نابینا نیز تاکید شد. لیگ دوومیدانی نیز در سه مرحله برگزار و به مناسبت روز عصای سفید همایش پیاده‌روی داشتیم. در ورزش گلبال که یک رشته کاملا لمسی است برای تیم جوانان دوره‌های آنلاین برگزار کردیم و هم اکنون این دوره‌ها نیز ادامه دارد.

توسلی دوره‌های دانش‌افزایی را یکی دیگر از اقدامات مهم فدراسیون برای ورزش زنان نابینا دانست و تصریح کرد: باید از محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون تشکر کنم که همکاری لازم را داشت. در بخش مدیریتی نیز 2 نفر به فدراسیون اضافه شد که در بخش‌های کمیته روستایی و آموزش فعالیت دارند.

اعزام ورزشکاران نابینا به مسابقات جهانی امارات از دیگر موضوعات مورد نظر توسلی بود. او در این زمینه گفت: هاجر صفرزاده به عنوان دختر نابینا به مسابقات فزاع امارات اعزام شد و توانست مدال نقره کسب کند. هر چند که وی موفق به کسب ورودی پارالمپیک نشد اما توان‌مندی این ورزشکار نشان از آن دارد که صفرزاده می‌تواند برای آینده دوومیدانی نابینایان یک ظرفیت و ستاره باشد.

نایب رییس زنان با بیان اینکه اقدامات یاد شده در بخش ورزش بود افزود: در بخش فرهنگی مسابقاتی نیز برگزار شد. مسابقاتی که بخشی از آن در بخش قرآن، حدیث و بخشی از آن مربوط به سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود. همچنین بخش زنان فدراسیون در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در پویش کمک مومنانه شرکت و در حد توان خود کمک کردند.

او در بیان برنامه‌های فدراسیون برای زنان ورزشکار اظهار داشت: برنامه و تقویم ورزشی فدراسیون به وزارت ورزش و جوانان اعلام شده و ما متنظر پاسخ وزارتخانه هستیم. بسیاری از برنامه ها و اردو ملی‌پوشان در جریان است و برخی از برنامه‌ها نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود. ورزشکاران این رشته شرایط خوبی دارند و ما در برخی از رشته‌ها برای بازی‌های پاراآسیایی 2022 برنامه‌ریزی می‌کنیم. یکی از این رشته‌ها شطرنج زنان است که در جاکارتا افتخارات زیادی برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

توسلی به گلایه برخی از ملی‌پوشان گلبال اشاره کرد و گفت: درست است در یکسال گذشته اردو یا لیگ این رشته برگزار نشده اما چه دلیلی برای برگزار نشدن وجود دارد؟ ما به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش تمام اردوها و تمرینات را لغو کردیم. گلبال یکی از رشته‌های لمسی است و فعلا مجوزی برای برگزاری ‌آن نداریم. برای تیم ملی جوانان به صورت مجازی برنامه اجرا می‌کنیم. در سال 98 تمرینات و لیگ گلبال برقرار بود اما کرونا موجب تعطیلی آن شد.

نایب رییس زنان در پایان با گلایه از استمرار برخی از مشکلات افزود: متاسفانه ما در 22 استان امکانات لازم را نداریم و در بخش از استان‌ها دفتر هیات وجود ندارد. هر چند که سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان دستور لازم برای رسیدگی به مشکل داده است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته. ورزشکاران نابینا در بخش زنان افتخارات زیادی را کسب کردند و نمونه آن شطرنج در جاکارتا بود. ما نباید ورزش را تنها در فوتبال یا والیبال خلاصه کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها