کد خبر: 474169
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۰۹:۳۷:۴۹
| |

تایوان:

کشورهای اروپایی در پروژه زیردریایی به ما کمک می‌کنند

وزارت دفاع تایوان در اعتراف بی‌سابقه‌ای که کمک در برنامه زیردریایی این کشور فقط از سوی آمریکا صورت نمی‌گیرد، اعلام کرد، کشورهای اروپایی هم در حال کمک کردن به این پروژه زیردریایی تایوان هستند.

کشورهای اروپایی در پروژه زیردریایی به ما کمک می‌کنند
کد خبر: 474169
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۰۹:۳۷:۴۹

اعتمادآنلاین| تایوان که از سوی چین قلمروی این کشور محسوب می‌شود سال‌هاست که برای نوسازی نیروی زیردریایی خود تلاش می‌کند چراکه قدمت برخی از زیردریایی‌هایش به جنگ دوم جهانی باز می‌گردد. این ناوگان با ناوگان زیردریایی چین که شامل ناوهایی با قابلیت پرتاب تسلیحات اتمی است، قابل رقابت نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا در سال 2018 به کمپانی‌های این کشور برای شرکت در این برنامه چراغ سبز نشان داد که اقدامی در راستای کمک به تایوان برای تضمین تهیه قطعات اصلی است اما هنوز مشخص نیست که آیا این کمپانی‌ها در چنین برنامه‌ای شرکت می‌کنند یا خیر.

وزارت دفاع تایوان روز جمعه در بیانیه‌ای گزارش نشنال اینترست آمریکا را رد کرد که خبرهایی را از تایوان مربوط به سال 2019 نقل کرده بود مبنی بر اینکه کره شمالی نیز در حال گفتگو برای کمک به تایوان در پروژه زیردریایی است.

این وزارتخانه بدون ذکر جزئیات اعلام کرد: در برنامه توسعه زیردریایی‌های تایوان، هرگز اجازه همکاری با کره شمالی داده نشده، نمی‌شود و داده هم نخواهد شد و در عوض، تمامی کمک‌ها از جانب کشورهای اروپایی و آمریکا است.

دو زیردریایی فعال از چهار زیردریایی تایوان در دهه 1980 در هلند ساخته شده است.

فرانسه نیز جنگنده و ناوچه به تایوان فروخته است. تایوان نیز سال گذشته میلادی گفته بود که به دنبال خرید تجهیزات از فرانسه به منظور ارتقای سیستم تداخل موشکی کشتی‌هاست.

وزیر دفاع تایوان ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که آمریکا صادرات فناوری حساس برای تجهیز یگان زیردریایی را تایید کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها