آغاز سال 1400 با خلق محتوای فاخر منو بشناس

شرکت ارتباطات سیار ایران در کنار ظرفیت آفرینی و ارتقای تکنولوژی همزمان با شیوع کرونا، اکنون با گذشت یک سال توجه ویژه ای بر تولید محتوای فاخر داشته و بر همین اساس، در آغاز بهار امسال نیز ضمن توسعه زیرساخت های خود و ارتقای سرعت اینترنت، در راستای پیشبرد مسئولیت های اجتماعی اقدام به اجرای ویژه برنامه "منو بشناس" کرد که به واسطه آن تلاش کرد لحظات شادی را برای هموطنان فراهم کند.

آغاز سال 1400 با خلق محتوای فاخر منو بشناس
کد خبر: 474283
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۴:۱۰:۱۶

اعتمادآنلاین| اپراتور اول یکی از شرکت‌های پیشرو در انجام مسئولیت های اجتماعی بوده و اقدامات بشردوستانه را همواره در دستور کار خود قرار داده است.

مسئولیت اجتماعی در ایران موضوع نسبتا نوپایی به شمار می‌رود، اما هر روزه در حال گسترده شدن است و یکی از شرکت‌های پیشگام و فعال در این رابطه، شرکت ارتباطات سیار ایران یا همراه اول است؛ به گونه‌ای که حتی سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند اپراتور اول ارتباطی کشورمان را الگویی در مسیر توسعه فعالیت‌های مسئولانه خود بدانند. همراه اول در راستای تحقق چشم‌انداز خود و به منظور تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌ خود، فعالیت‌های خود را ذیل محورهای سه گانه زیر تعریف کرده است:

حمایت و اسپانسرینگ از فعالیت‌هایی که سایر مجموعه‌ها انجام می‌دهند.


فعالیت‌های بشردوستانه و اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌شود.

اقداماتی که به منظور حفظ محیط زیست و منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

همانطور که گفته شد، همراه اول اقدامات بشردوستانه زیادی طی سال‌های اخیر انجام داده که از جمله آنها می‌توان به حمایت از سیل زدگان استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد که طی آن حدود 20 میلیارد تومان برای ارائه خدمات و تامین اقلام اساسی این مناطق صرف شد. در دوران شیوع ویروس کرونا نیز این اپراتور تماس 60 هزار بهورز را رایگان اعلام کرد و کمک 30 میلیارد ریالی را در ساخت بیمارستان سیار هزینه کرد. ایجاد بستر USSD برای جلب مشارکت در نوسازی مدارس مناطق محروم از دیگر اقدامات بشردوستانه همراه اول در چند سال اخیر بود.

اما این اپراتور ضمن تحقق و پیشبرد برنامه های خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی بخصوص در حوزه مقابله با بجران کرونا، در آستانه سال جدید همانند سال های گذشته تلاش کرد با درنظر گرفتن شرایط ویژه امسال به جهت تداوم بحران کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی که اهم آن ماندن در خانه بود، با ارائه طرح ها و برنامه های مختلف لحظات فرح بخشی را برای هموطنان ایجاد کند.

بر همین اساس شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) همزمان با آغاز بهار طبیعت و از چهارم فروردین 1400، ویژه برنامه "منو بشناس" سعی کرد لحظات شادی را برای هموطنان فراهم کند، در این ویژه برنامه که از طریق اپلیکیشن «روبیکا» پخش می شد، برای اولین بار کلیپ فاخر «منو بشناس» که با هنرمندی چهل نفر از خوانندگان مطرح کشور و مشارکت مؤسسه «مأوا» تولید شده بود، رونمایی شد.

لازم به توضیح است، مجری این ویژه برنامه نوروزی «فرزاد فرزین» خواننده برجسته موسیقی پاپ کشور بود و گروه موسیقی «رستاک» نیز در حاشیه آن به اجرای موسیقی نواحی می پرداخت.

بر اساس این گزارش، این اقدام همراه اول در حوزه تولید محتوای فاخر که به نوعی با پیشبرد مسئولیت اجتماعی این شرکت گره خورده است را می توان به مثابه یک هدیه نوروزی به مشترکان همراه اولی تلقی کرد.

تولید «ویژه برنامه منو بشناس» نشان از توجه ویژه آن به مقوله تولید محتوا دارد و می تواند نوید بخش اتفاقاتی تازه در آستانه قرن جدید باشد، پیشبرد این مهم با تاکید بر بعد مسئولیت اجتماعی در ایام شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفت.

می توان ادعا کرد که همراه اول همچون سنوات گذشته علاوه بر اهدای هدایای ویژه به مشترکان خود، اقدام به تولیداتی در خور ایام، در حوزه محتوا کرد که یکی از مهمترین اقداماتی که در آستانه سال 1400 شاهد بودیم، انتشار نماهنگ منو بشناس با حضور 40 خواننده مطرح کشور به صورت همزمان و در کنار هم برای نخستین بار بود که رکوردی در حوزه موسیقیایی ایران از این منظر به حساب می‌آید.

40 نفر از خوانندگان سرشناس کشور در تجربه‌ای جالب توجه و با هدف تقویت هویت ملی ایرانیان در یک نماهنگ با موضوع «همدلی»، «صلح» و «وحدت ملی» با محوریت ایران تحت عنوان «منو بشناس» حضور پیدا کردند.

این موزیک ویدئو به قلم احمد امیرخلیلی، آهنگسازی فرزاد فرزین، تنظیم کنندگی بهروز صفاریان، کارگردانی محمد اولاد و تهیه‌کنندگی میثم محمدحسنی در موسسه مأوا تهیه و تولید شده است.

پرواز همای، فرزاد فرزین، رضا صادقی، مهدی مقدم، حمید هیراد، علی اصحابی، مهدی یغمایی، بهرنگ بهادرزاده، کاوه آفاق، شهریار صیقلانی، خشایار اعتمادی، روزبه نعمت اللهی، بهروز صفاریان، حمید حامی، عماد طالب‌زاده، سینا شعبانخانی، سینا درخشنده، پدرام پالیز، معراج محمدی، امیر قنادی، آرش قنادی، کیارش پوزشی، شهرام شکوهی، حسین توکلی، حجت اشرف‌زاده، علی لهراسبی، گرشا رضایی، پیام صالحی، سامان جلیلی، حامد همایون، رستاک حلاج، حامد طاها، محمدرضا عیوضی، حسین حقیقی، علی رهبری، آرین بهاری، احسان حق شناس، مجتبی کبیری، علیرضا قرایی منش و مصطفی راغب اسامی خوانندگانی است که در پروژه «منو بشناس» حضور داشتند.

حضور این تعداد خواننده در یک پروژه مشترک موسیقایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نماهنگ بوده که طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

آنچه که مهم بوده، مساله ارتقای سرعت اینترنت در کشور است، چرا که در دنیای امروز که با بحران کرونا همراه شد، محور پیشبرد بسیاری از اتفاقات و امور روزمره بر پایه بهره مندی از امکانات فضای مجازی قرار گرفته است، بر همین اساس اپراتور اول ضمن توجه ویژه بر تولید محتوای فاخر در همه عرصه ها، نگاه خاص بر ایجاد زیرساخت های ارتقای سرعت اینترنت در کشور دارد که ثمره آن در اواخر سال گذشته با رونمایی و بهره برداری از تکنولوژی فایو جی (5G) نمایان شد.

به عبارت دیگر، تمامی این اقدامات در حالی صورت گرفت که سال گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران علاوه بر ارتقای ظرفیت های ارتباطی خود در دوران کرونا، توانست با بهره برداری از تکنولوژی فایو جی (5G) رکورد سرعت اینترنت ایران را جابجا کند؛ بنابراین نگاه این اپراتور علاوه بر ظرفیت آفرینی و ارتقای تکنولوژی، به حوزه محتوا نیز بوده و حضور فعالان در زمینه محتوا خبر از آینده ای روشن برای فعالان این حوزه و کاربران فضای مجازی دارد که نهایتاً می تواند علاوه بر تحقق رویای دیجیتال منجر به ثروت آفرینی برای کشور شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها