کد خبر: 474287
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۴:۲۴:۵۰
| |

کتاب تازه «مصطفی رحماندوست» با صدای خودش

«درخت‌های تشنه» تازه‌ترین اثر داستانی مصطفی رحماندوست در قالب کتاب چاپی به همراه کتاب صوتی با صدای نویسنده منتشر شده است.

کتاب تازه «مصطفی رحماندوست» با صدای خودش
کد خبر: 474287
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۴:۲۴:۵۰

اعتمادآنلاین| این کتاب سه داستان دنباله‌دار و خیال‌انگیز را با محوریت دختر کوچکی به نام آذر بازگو می‌کند.

به گزارش ایسنا، آذر با ماه دوست است و هر شب پیش از خواب برای ماه از بهترین کارهای روزانه‌اش سخن می‌گوید و ماه نیز او را به یکی از آرزوهایش می‌رساند. این داستان‌ها در موخره خود با یک لالایی کوتاه نیز همراه می‌شود که رحماندوست خود سراینده آن است.

در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: داستان‌های کتاب «درخت‌های تشنه» داستان‌هایی لطیف و خیال‌انگیز به شمار می‌روند، داستان‌هایی برخاسته از نهاد لطیف و پاک کودکان که سعی دارند سرشت آن‌ها را با فعالیت‌هایی نیک و پاک آمیخته کنند که رسوم زیست سالم را به آن‌ها یادآوری می‌کند.

رسیدگی به گیاهان و حیوانات در کنال خیال‌انگیزی نهفته در دل قصه که حاصل گفت‌وگوی قهرمان قصه با سایر موجودات است به زیباترین شکل ممکن پیوند دوستی و محبت‌آمیزی میان کودکان و طبیعت را تقویت می‌کند.

آذر دختر بچه حاضر در تمامی قصه‌ها رنج و ناراحتی ناشی از تشنه ماندن درختان و نبود آب برای سیراب شدن‌شان را به ملکه و پری دریا بازگو می‌کند و از او طلب باران می‌کند. یا در قصه دیگری او پس از ایثارش برای رساندن غذا به پرندگان یک شب را میهمان آن‌ها در آسمان و در کنار ابرها و ماه و ستاره‌ها می‌شود.

رحماندوست که سابقه قابل توجهی در سرایش قصه‌هایی با تم لالایی و با نگاهی انسانی و برانگیزاننده احساسات مخاطبانش دارد در این کتاب کودکان را در مواجهه با یک پدیده اخلاقی ذهنی قرار می‌دهد و آن‌ها را به مرور و نشاندن این مفاهیم در ذهن به منظور ساخت ساختاری زیبا و مهربان برای زیست‌شان هدایت می‌کند.

کتاب با تصویرگری‌ نازنین عباسی همراه کتاب صوتی توسط انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک عرضه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها