افشای معامله ده‌ها میلیون پوندی بندر بن سلطان با پادشاه بحرین

بر اساس اعلام منابع آگاه، شاهزاده بندر بن سلطان، از چهره‌های ارشد خاندان سلطنتی عربستان اقدام به فروختن یک ملک بزرگ انگلیسی خود به خانواده پادشاه بحرین کرده است.

افشای معامله ده‌ها میلیون پوندی بندر بن سلطان با پادشاه بحرین
کد خبر: 474298
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۴:۴۷:۲۸

اعتمادآنلاین| بنا به گفته منابع آگاه که نامشان را با توجه به محرمانه بودن معامله صورت گرفته فاش نکردند، این سفیر سابق عربستان در آمریکا اقدام به فروختن ملک گلیمپتون پارک خود واقع در منطقه خوش منظره کاتسوولدز انگلیس در ماه فوریه کرده است. یکی از این افراد اظهار کرد، قیمت فروش در این معامله بیش از 120 میلیون پوند (165 میلیون دلار) بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، اسناد عمومی مربوط به شرکت مدیریت کننده این ملک موسوم به شرکت املاک گلیمپتون در ماه جاری میلادی ثبت شده‌اند که نشان دهنده تغییر مالکیت این شرکت هستند.

این اسناد هم اکنون اسامی حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و پسرش یعنی ولیعهد سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه را به عنوان صاحبان اصلی این شرکت به جای شاهزاده بندر لیست کرده‌اند.

این معامله وجود روابط نزدیک بین عربستان سعودی و بحرین را برجسته می‌سازد؛ بحرینی که به عنوان کشور جزیره‌ای همسایه با عربستان اتکای سنگینی به حمایت‌های مالی و امنیتی آن داشته است. نمایندگان شاهزاده بندر از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند. نمایندگان پادشاه بحرین نیز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

از سوی دیگر، این معامله نشان می‌دهد که خریداران ثروتمند بعد از آنکه همه گیری بیماری باعث کاهش جذابیت زندگی در پایتخت عربستان شده، املاک خارج از لندن را به عنوان خانه‌های تعطیلات‌شان انتخاب می‌کنند.

در سال‌های اخیر تعدادی از دارایی‌های انگلیسی متعلق به اعضای خاندان سلطنتی عربستان در بازار مطرح شده‌اند. گزارش شده که عبد العزیز بن فهد، در حال انجام مذاکراتی پیشرفته برای فروختن سهامش در آسمانخرانش سیلزفورس تاور واقع در منطقه مالی «شهر لندن» به یک سرمایه گذار آمریکایی به ارزش حدود 195 میلیون پوند است.

همچنین اخیرا دفتر خصوصی خانوادگی چئونگ چونگ کیو، ثروتمند چینی، یک خانه 45 اتاقه را در منطقه نایتزبریج از وراث شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد درگذشته عربستان، به ارزش بیش از 200 میلیون پوند خریده است.

منطقه گلیمپتون پارک سابقا منطقه محافظت شده گوزن‌ها بوده است و از بابت خانه‌های بزرگ ویلایی و املاک سطح بالای ییلاقی خود مشهور است. ملک مذکور شامل اساسا یک خانه بوده که در قرن هجدهم ساخته شده و همچنین شامل یک محوطه فضای سبز و یک کلیسا است.

شاهزاده بندر از دولتمردان مسن عربستان سعودی و مسؤول سابق سازمان اطلاعات این کشور بوده است. او این ملک را در دهه 1990 به ارزش 11 میلیون پوند خریده و گزارش شده که میزان 42 میلیون پوند دیگر را بعد از آن صرف نوسازی‌اش کرد.

پادشاه حمد و خانواده‌اش شراکتی قدیمی با انگلیس و خانواده سلطنتی آن داشته و در همین راستا در جشن‌های تولد 90 سالگی ملکه این کشور شرکت کردند. بحرین از جمله کشورهایی است که افسران نظامی خود را به منظور دیدن آموزش نظامی به آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست انگلیس اعزام می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها