حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 4 میلیون و 200 هزار تومان رسید

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را اعلام کرد.

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 4 میلیون و 200 هزار تومان رسید
کد خبر: 474313
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۵:۳۲:۴۱

اعتمادآنلاین| مصطفی سالاری در نشستی خبری با بیان اینکه در مردادماه سال گذشته یک متناسب سازی انجام دادیم و سپس در مهرماه صندوق های بازنشستگی دیگر یک مرحله دیگر افزایش حقوق داشتند گفت: بدین ترتیب فاصله حقوق بازنشستگان آنها با تامین اجتماعی افزایش یافت و مطالبه به حقی صورت گرفت.

به گزارش فارس، وی افزود: در اسفند 98 آنچه صندوق بازنشستگی کشوری می پرداخت نسبت به فروردین 1400 حدود بیش از 130 درصد افزایش یافته است. ما تلاش کردیم مشابه آنها افزایشی داشته باشیم و عدالتی برقرار شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نسبت به فروردین 98 مجموع پرداختی ما به بازنشستگان 6800 میلیارد تومان بود که به بیش از 15 هزار میلیارد تومان می رسد گفت: همان حدود 130 درصد افزایش را ما هم اعمال خواهیم کرد.

سالاری افزود: حداقلی بگیری که 30 سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و 600 هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود 4 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از 30 سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از 30 سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است.

سالاری اضافه کرد که وصول منابع نیازمند کمک دولت است و انشالله کمبود و مشکلی در تامین منابع نخواهیم داشت.

به گفته وی این افزایش در فروردین در فیش حقوقی افراد لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فروردین هرچه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد گفت: آن یک میلیون و 200 هزار تومان علی الحساب اسفندماه ربطی به فروردین ندارد و چیزی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان اظهار کرد: احتمالا تا فردا ورژن نهایی احکام را داشته باشیم و نهایتا از پس فردا امکان صدور فراهم است. همچنین واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماههای گذشته پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها