کد خبر: 474329
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۶:۱۷:۲۲
| |

قرنطینه در فرانسه و ایتالیا آغاز شد

فرانسه و ایتالیا در پی موج جدید کرونا در اروپا وارد قرنطینه دوباره شدند. روز گذشته نیز لبنان وارد قرنطینه دو هفته‌ای به سبب شیوع کرونا شده بود؛ به طوری که وزیر بهداشت این کشور اوضاع کرونا را حساس و خطرناک توصیف کرده بود.

قرنطینه در فرانسه و ایتالیا آغاز شد
کد خبر: 474329
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۶:۱۷:۲۲

اعتمادآنلاین| فرانسه و ایتالیا در پی موج جدید کرونا در اروپا از امروز شنبه وارد قرنطینه شدند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسه و ایتالیا در پی موج جدید کرونا در اروپا وارد قرنطینه دوباره شدند.

بر اساس این گزارش، امانوئل مکرون اعلام کرد سومین قرنطینه سراسری از امروز شنبه در سایه افزایش شمار بیماران کرونایی آغاز خواهد شد. این تصمیم در میان انتقاد‌های شدید دیگر کشور‌های اروپایی گرفته شد که گفته بودند فرانسه برخلاف دیگر کشور‌های اروپایی تصمیم گرفته تا در اوایل ژانویه با وجود آنکه به شدت از ویروس کرونا آسیب دیده، زیر بار قرنطینه نرود.

این قرنطینه سراسری در فرانسه با هدف مهار کووید-19 و کاهش فشار بر بیمارستان‌هایی صورت می‌گیرد که در پی افزایش جدید شمار مبتلایان به کرونا، با شمار زیاد مبتلایان مواجه بودند. بر اساس این قرنطینه، تمامی مغازه‌های غیر ضروری در این کشور برای چهار هفته آینده بسته خواهند بود.

فرانسه روز گذشته 56 هزار و 677 مورد جدید ابتلا را گزارش کرد که این عدد، 6.2 درصد بیشتر از هفته گذشته بود. همچنین شمار مبتلایان به کرونا در این کشور تا کنون به 4.74 میلیون نفر می‌رسد.

همچنین ایتالیا از امروز وارد یک قرنطینه شدید سه روزه به منظور جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آستانه عید پاک شد.

بر اساس این گزارش، تمامی مناطق این کشور اکنون جزء مناطق قرمز بوده که بالاترین سطح محدودیت‌ها را شامل می‌شوند؛ به طوری که این کشور با ابتلای روزانه 20 هزار نفری روبروست.

بر اساس محدودیت‌های جدید، جابجایی‌های غیر ضروری در این کشور ممنوع شده است. همچنین برای دومین سال متوالی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پیام خود برای عید پاک را در میدان خالی «سنت پیتر» ایراد خواهد کرد. همچنین بعد از این تعطیلات، مناطق مختلف این کشور جزء مناطق قرمز و نارنجی محدودیتی تا پایان ماه جاری میلادی باقی خواهند ماند.

تا کنون بیش از 110 هزار و 328 نفر در ایتالیا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه تا کنون 3.6 میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

روز گذشته نیز لبنان وارد قرنطینه دو هفته‌ای به سبب شیوع کرونا شده بود؛ به طوری که وزیر بهداشت این کشور اوضاع کرونا را حساس و خطرناک توصیف کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها