کد خبر: 474343
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۷:۲۶:۵۰
| |

حسین دهقان در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی چین؛

نقطه آغاز حرکت جدید در برجام، لغو تحریم‌هاست / آمریکا هرگز به بازگشت به برجام در سطح دیپلماتیک پاسخ مثبت نداد / آمریکا باید هرچه زودتر تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کند

وزیر دفاع سابق ایران گفت: آمریکا باید به برجام برگردد و برگشتن آمریکا به برجام به معنای لغو تمامی تحریم هایی است که در دوران ترامپ و حتی در آغازین روزهای دولت بایدن در فضای برجامی اعمال شده است.

نقطه آغاز حرکت جدید در برجام، لغو تحریم‌هاست / آمریکا هرگز به بازگشت به برجام در سطح دیپلماتیک پاسخ مثبت نداد / آمریکا باید هرچه زودتر تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کند
کد خبر: 474343
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۷:۲۶:۵۰

اعتمادآنلاین| «حسین دهقان» وزیر دفاع سابق ایران و مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی، در گفت و گو با رادیو بین‌المللی چین گفت که آمریکا باید هر چه زودتر تمام تحریم های خود علیه ایران را لغو کند.

به گزارش ایرنا، مشاور مقام معظم رهبری در این گفت و گو افزود: برجام یک توافق‌نامه چند جانبه بین المللی است که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده و برای کشورهای عضو الزام آور است. اما آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شد و ایران را تحریم کرد. این اقدام نادیده گرفتن دستاوردهای چندجانبه گرایی و تلاش برای آوردن فشار بیشتر بر ایران است. ایران همواره خویشتنداری راهبردی خود را حفظ کرده و همکاری و تبادلات خوبی با سایر کشورهای عضو برجام داشته است.

وی تاکید کرد: اکنون بهترین تصمیمی که بایدن می‌تواند اتخاذ کند این است که بپذیرد قبلی ها اشتباه کرده‌اند و او نمی‌خواهد آن اشتباه را ادامه دهد. ولی فکر می‌کنم او تعلل می‌کند و زمان و فرصت را از دست می‌دهد و شرایط را برای تصمیم‌گیری سخت‌تر می‌کند.

حسین دهقان با اشاره به اینکه ایالات متحده هرگز به بازگشت به برجام در سطح دیپلماتیک پاسخ مثبت نداده است، افزود: آمریکا باید به برجام برگردد و برگشتن آمریکا به برجام به معنای لغو تمامی تحریم هایی است که در دوران ترامپ و حتی در آغازین روزهای دولت بایدن در فضای برجامی اعمال شده است.

دهقان ادامه داد: نقطه آغاز حرکت جدید در برجام این است که اول تحریم ها لغو شوند و به ایران هم تضمین بدهند که آنها این مسیر را ادامه خواهند داد، من فکر می کنم این اقدامات علاوه بر اینکه مصلحت فضای بین المللی است نیاز آمریکا هم هست.

وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران در پایان در ارتباط با روابط خوب با همسایگان در منطقه گفت: ما فکر می کنیم در سطح منطقه می توانیم ائتلاف های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی داشته باشیم. رفع سوءتفاهم‌ها، برداشتن بعضی موانع جزئی که خیلی بزرگ جلوه داده می‌شوند و تلاش و همکاری برای اینکه بیگانگان مستقر در منطقه که ایجاد اخلال می کنند از منطقه بروند، در این میان مهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها