در اولین جلسه شورای اداری در سال ۱۴۰۰ مطرح شد:

شهرداری رشت برای مانع‌زدایی در حوزه صنعت ساخت و ساز مصمم است

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه شورا در مسیر تنش‌زدایی و حداکثر کردن وحدت تلاش کرده است تصریح کرد: در طول شورای پنجم با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که به وجود آمد سعی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های فردی و جمعی به مجموعه شهرداری رشت کمک کنیم. ساختمان‌های زیادی در شهر رشت داریم که هنوز کد نوسازی ندارند و اجرای پروژه ممیزی املاک می‌تواند به نحو مطلوبی در حل این مشکل کمک کند.

شهرداری رشت برای مانع‌زدایی در حوزه صنعت ساخت و ساز مصمم است
کد خبر: 474397
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۲۳:۲۹

اعتمادآنلاین| سید محمد احمدی شهردار رشت، در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری در سال 1400 با بیان اینکه مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری رشت باید مانع‌زدایی را در دستور کار خود قرار دهند اظهار داشت: شهرداری رشت برای مانع‌زدایی در حوزه صنعت ساخت و ساز عزمی جدی دارد و در این راه بسیار مصمم است.

شهردار رشت عنوان کرد: معاونین باید میزان پیشرفت فیزیکی برنامه‌های ارائه شده به شورای شهر را تا پایان این ماه به شهرداری ارائه کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه مدیران مکلفند در مورد کلیه پروژه‌هایی که به آنان محول شده است گزارش هفتگی ارائه کنند اضافه کرد: بحث تکریم ارباب رجوع نیز از دید بنده موضوعی بسیار حائز اهمیت است و انتظار دارم کلیه نیروها همواره با روی گشاده پاسخگوی شهروندان باشند.

شهردار رشت در ادامه ابراز داشت: علاوه بر حذف موانع موجود در حوزه شهرسازی و ساخت و سازها، سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت هم باید موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری را شناسایی و نسبت به برداشتن آن اقدام کند.

احمدی استفاده از ظرفیت‌ها و نیروها در جایگاه خودش را رویکرد شهرداری رشت خواند و تصریح کرد: با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، مجموعه شهرداری رشت توانست با یک اراده قوی در مقابل انواع بحران‌ها ایستادگی کند و کارهای خوبی را نیز در زمینه‌های مختلف به انجام برساند.

وی نامگذاری امسال تحت عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهرداری از جمله دستگاه‌هایی است که در مسیر ارائه خدمات به مردم بعضا با بسیاری از موانع از طرف برخی دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

شهردار رشت هدف، رسالت و تکلیف شهرداری را خدمت به مردم و شهروندان دانست و افزود: هیچ دستگاهی نیست که بتواند ادعا کند مانند شهرداری خدمات متنوع را به مردم ارائه می‌کند از طرفی دستگاهی هم نمی‌تواند ادعا کند که مانند شهرداری در مسیر دادن خدمات موانعی با این حجم بسیار زیاد در مقابلش وجود دارد.

احمدی شناسایی موانع و عبور از آن‌ها با خرد جمعی، کمک‌های شورا و ظرفیت‌های موجود در داخل استان را متذکر شد و اضافه کرد:‌ شهرداری امسال پروژه‌های بزرگی را در دست اجرا دارد و از موانع آن‌ها هم مطلع است که باید به هر شکل برطرف شوند.

وی ابراز داشت: معاونت شهرسازی شهرداری رشت از امروز به مدت 15 روز فرصت دارد و در این مدت باید موانعی که پیش روی صنعت ساختمان وجود دارد را شناسایی کند.

احمدی با اشاره به اینکه سازمان‌هایی نظیر سازمان سیما منظر شهرداری رشت و سازمان فرهنگی باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی خلاقیت بیشتری به خرج دهند افزود: از این دو سازمان انتظار دارم تا ده روز آینده برنامه یکساله خود را با تهیه و ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه فضای انتخابات نباید کوچک‌ترین وقفه‌ای در اجرای کارهای شهرداری به وجود آورد گفت: مدیرانی که می‌خواهند در عرصه انتخابات پیش‌رو فعالیت کنند در ابتدا باید استعفای خود را به شهرداری ارائه نمایند.

شهردار رشت در ادامه عنوان کرد: امیدواریم در چند ماهه باقیمانده از مدت خدمت شورای پنجم و با افزایش تعاملات دو سویه بتوانیم خدمات بهتر و شایسته‌تری را به شهروندان عزیزمان ارائه کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد:‌ بنده در انتصاب نیروها به هیچ عنوان تحت فشار قرار نمی‌گیرم از طرفی مبنای تغییراتی که در مجموعه شهرداری رشت انجام می‌شود تنها در راستای اعتلای شهرداری است.

وحدت و هماهنگی خوبی در این مجموعه شکل گرفته است



رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در همین‌جا لازم می‌دانم از تلاش شهردار رشت، ‌ تمامی مدیران مناطق، پرسنل و سازمان‌های تابعه شهرداری رشت در ارائه خدمت به مردم تشکر و قدردانی کنم.

احمد رمضانپور نرگسی عنوان کرد: بنده نه به عنوان عضوی از شورای شهر بلکه به عنوان یک شهروند باید اقرار کنم که در این چندماهه‌ای که اقای احمدی در رأس شهرداری رشت قرار دارند کارها‌ی خوبی انجام شده و تغییرات مشهود است.

وی با بیان اینکه با حضور شهردار رشت، آرامش خاصی در سطح منابع، نیروی انسانی و کل مجموعه شهرداری ایجاد شده است اذعان کرد: رمز موفقیت و پیروزی وحدت و انسجام است و در حال حاضر نیز هماهنگی خاصی بین شورای شهر با شهرداری و شهرداری با نهادهای نظارتی، اجرایی و قضایی وجود دارد.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه شورا در مسیر تنش‌زدایی و حداکثر کردن وحدت تلاش کرده است تصریح کرد: در طول شورای پنجم با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که به وجود آمد سعی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های فردی و جمعی به مجموعه شهرداری رشت کمک کنیم.

رمضانپور نرگسی ابراز داشت: ساختمان‌های زیادی در شهر رشت داریم که هنوز کد نوسازی ندارند و اجرای پروژه ممیزی املاک می‌تواند به نحو مطلوبی در حل این مشکل کمک کند.

وی افزایش چند برابری بودجه شهرداری رشت در صورت عملیاتی شدن پروژه‌هایی مانند ممیزی املاک را امری شدنی اعلام کرد و گفت: 123 روز فرصت برای شورای شهر باقی مانده است و باید بتوانیم در همین چهار ماه کارهای بر زمین مانده را به نوعی سروسامان بدهیم.

در ابتدای این جلسه عطایی به نمایندگی از معاونین شهردار، مقصودی به نمایندگی از مدیران مناطق و خانم عاشوری هم به نمایندگی از رؤسای سازمان‌ها در خصوص موضوعات شهرداری نکته نظراتی را مطرح کردند.

منبع: واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها