کد خبر: 474405
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۳:۲۲
| |

هاآرتص:

اسرائیل نباید در مذاکرات هسته‌ای ایران دخالت کند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص بامداد یکشنبه با توجه به نزدیک شدن نشست کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: اسرائیل نباید در مذاکرات هسته‌ای دخالت کند.

اسرائیل نباید در مذاکرات هسته‌ای ایران دخالت کند
کد خبر: 474405
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۳:۲۲

اعتمادآنلاین| نمایندگان ایران و شرکای توافق هسته‌ای انتظار می‌رود روز سه شنبه این هفته در وین دیدار کنند و درباره احیای توافق به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش ایرنا از روزنامه هاآرتص، برغم امتناع ایران از مذاکره مستقیم با ایالات متحده و درخواست لغو کلیه تحریم‌های آمریکا به عنوان شرط بازگشت به تعهدات توافق نامه، تمایل این کشور برای شرکت در مذاکرات می‌تواند به پیشرفت دیپلماتیک منجر شود که احتمالاً در مذاکرات هفته گذشته در میان دو طرف حاصل شده است.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی، از زمان تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا به طور فزاینده‌ای مشخص بود که کمپین «فشار حداکثری» علیه ایران که شامل یک سری تحریم‌های سختگیرانه با هدف مجبور کردن ایران برای موافقت با تغییرات توافق نامه بود، نتایج خطرناکی به همراه داشته است.

به ادعای هاآرتص، رژیم صهیونیستی حق دارد با سیاست های آمریکایی مخالف باشد و اقدامات عملی دیگری را ارائه دهد، اما نباید با ابتکار عمل ایالات متحده و بین‌المللی که هدف آن به تأخیر انداختن و حتی کاهش تهدید هسته‌ای ایران است دخالت کند.

روز جمعه هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بصورت مجازی برگزار شد. در این نشست اعضای برجام با اشاره با ابعاد فاجعه‌بار خروج آمریکا از برجام بر انتفاع ایران از برجام، بر از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند.

طرف های برجام همچنین ضمن تاکید بر تعهدشان برای حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده جهت تداوم رایزنی‌ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای را از طریق گروه‌های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را با نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرد.

جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مسؤولیت پذیر بارها تاکید کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه‌ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها