کد خبر: 474431
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۱:۱۵
| |

ترکیه برای همکاری نظامی با عراق در جریان بازدید وزیر دفاع از پایگاه‌های مرزی اعلام آمادگی کرد

وزیر دفاع ترکیه به همراه فرماندهان ارتش از پایگاه‌های این کشور در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق بازدید کرد.

ترکیه برای همکاری نظامی با عراق در جریان بازدید وزیر دفاع از پایگاه‌های مرزی اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 474431
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۱:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد ارتش، فرمانده نیروی زمینی، فرمانده نیروی دریایی و فرمانده نیروی هوایی از پایگاه‌های این کشور در استان شرناق در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آکار و هیئت همراه او در جریان اقدامات اتخاذ شده در چارچوب مبارزه با تروریسم در منطقه جبل نماز قرار گرفتند. کماندوهای ترکیه نیز از این منطقه بازدید کردند.

آکار در نشستی با رهبران ارتش و یگان‌ها در مرکز عملیات فرماندهی لشگر23 پیاده نظام در شرناق گفت: گزارشات اطلاعاتی حاکی از ترس و نگرانی در میان افراد مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک) به دلیل عملیات مستمر علیه مقرهای تروریست‌هاست. ما به عملیات خود تا زمان بیرون راندن آخرین تروریست برای رهایی مردممان از آفت تروریسم و حمایت از امنیت آن ادامه می‌دهیم.

وی گفت: حمایت از امنیت مردم ترکیه به نفع امنیت و ثبات مردم عراق است. این مسئله بر تقویت امنیت و آرامش در تمام منطقه تأثیر خواهد گذاشت. ارتش ترکیه از نزدیک اوضاع و تحرکات پ‌ک‌ک در شمال عراق به ویژه در سنجار و مخمور را زیرنظر دارد.

آکار گفت: ما به عراق آمادگی خود را برای همکاری و هماهنگی کامل درباره بیرون راندن تروریست‌ها از منطقه اعلام کردیم. منتظریم تا اقداماتی را که لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن برای بیرون راندن تروریست‌ها در سنجار و مخمور انجام دهیم. اطمینان داریم که همسایگان عراقی ما اقدامات لازم را در این راستا انجام می‌دهند و ما اوضاع را از نزدیک پیگیری می‌کنیم.

نیروهای ترکیه طی سال‌های گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه پ‌ک‌ک در عراق و سوریه انجام داده‌اند. ترکیه این گروه را تروریستی می‌داند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها