کد خبر: 474438
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۸:۳۸
| |

سرمربی تیم فوتبال زنان سیرجان مطزح کرد:

راهی جدید برای فوتبال زنان با جام باشگاه‌های آسیا /دنبال خلق شگفتی هستیم

مریم جهان‌نجاتی، سرمربی تیم فوتبال زنان سیرجان می‌گوید جام باشگاه‌های آسیا راه جدیدی برای فوتبال زنان باز کرده است تا شاید بتوانیم چهره دیگری از فوتبال ایران به آسیا نشان بدهیم.

راهی جدید برای فوتبال زنان با جام باشگاه‌های آسیا /دنبال خلق شگفتی هستیم
کد خبر: 474438
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۸:۳۸

اعتمادآنلاین| تیم شهرداری سیرجان که جام قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان را از آن خود کرد، به عنوان نماینده ایران به اولین دوره جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مسابقات در دو گروه شرق و غرب با حضور هشت تیم(در هر گروه چهار تیم) برگزار خواهد شد و نماینده ایران در گروه غرب آسیا با نماینده‌های اردن، ازبکستان و هند رقابت می‌کند. تیم‌های ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و چین هم در گروه شرق آسیا قرار دارند.

مریم جهان‌نجاتی سرمربی تیم سیرجان در مورد حضور در این مسابقات به ایسنا گفت: رقابت‌ها طبق برنامه AFC از 26 آبان 1400 آغاز می‌شود. حضور در جام‌باشگاه‌ها ثمره لیگ خوب و فعالی است که در چند سال اخیر داشته‌ایم و در پی زحمات خانم گلاره ناظمی شکل گرفته است.

او در مورد آغاز تمرینات تیم سیرجان برای حضور در این رقابت‌ها بیان کرد: قرار است چند جلسه فنی با خانم ناظمی و مسئولان فدراسیون داشته باشیم تا برنامه ریزی خود را در جهت برنامه فدراسیون و سازمان لیگ انجام ‌دهیم. بعد از آن تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر آماده شویم چون باید برای دو جبهه دفاع از قهرمانی در لیگ و حضو در جام باشگاه‌ها آماده شویم.

جهان‌نجاتی به جذب بازیکن جدید برای تقویت تیم سیرجان اشاره کرد و گفت: برای اینکه در جام باشگاه‌ها حضور موفقی داشته باشیم باید در دو تا سه پست نیروی جدید بگیریم و این کار را پس از برگزاری جلسه با سازمان لیگ و فدراسیون انجام می‌دهیم.

سرمربی تیم سیرجان در مورد شناخت خود از رقبای ایران در این رویداد گفت: همراه با تیم ملی ایران در سال 96 مقابل تیم ملی ازبکستان و در سال 97 روبه‌روی تیم ملی هند بازی کرده‌ام، یعنی این شانس را داشته‌ام به عنوان یک مربی با تیم ملی هر دو کشور مسابقه بدهم و شناخت خوبی از سبک بازی آنها دارم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به شناخت از حریفان آیا تیم شما شانس صعود به مرحله دوم را دارد؟ بیان کرد: برنامه ریزی خود را در جهت خلق این شگفتی انجام می‌دهیم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که این اتفاق بیفتد.

جهان نجاتی به وضعیت تیم ملی و دو سال تعطیلی آن اشاره کرد و گفت: تیمی که دو سال اردویی نداشته چگونه می‌تواند فاصله خود را با تیم‌هایی که دائم در حال تمرین هستند، جبران کند؟ متاسفانه یکی از دلایلی که هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود در آسیا برسیم، عدم برنامه ریزی مدون از سوی فدراسیون است. نیاز داریم که برنامه‌ریزی‌ مدونی انجام شود که در آن تعطیلی اردوها معنا نداشته باشد. امیدوارم مدیران جدید که نوید روزهای بهتری برای فوتبال زنان داده‌اند به این مسائل توجه و ضعف سال‌های گذشته را جبران کنند. از طرفی جام باشگاه‌های آسیا راه جدیدی برای فوتبال زنان باز کرده است تا شاید بتوانیم چهره دیگری از فوتبال ایران به آسیا نشان بدهیم.

او در مورد تاثیر حضور ایران در جام باشگاه‌های آسیا در انگیزه بازیکنان اظهار کرد: چندین بار مصاحبه خانم مرضیه جعفری بعد از قهرمانی تیم بم در لیگ را خوانده‌ام که گفته بود ما قهرمان شدیم اما قهرمانی در ایران غیر از گرفتن یک جام نیست. جام باشگاه‌ها این امید را می‌دهد که می‌توان به سطحی بالاتر راه پیدا کرد. اینگونه تلاش بازیکنان و مربیان بیشتر می‌شود و تعداد تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند هم بالاتر خواهد رفت.

جهان‌نجاتی در پایان گفت: از سازمان لیگ و گلاره ناظمی تشکر می‌کنم که لیگ را با وجود شیوع کرونا خیلی منظم و باکیفیت برگزار کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها