«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رقابت دیاباته و مغانلو در گل نزدن

2 بازیکنی که فصل گذشته برای آقای گلی با یکدیگر رقابت می‌کردند حالا در گل نزدن با هم رقابت دارند. شیخ دیاباته و شهریار مغانلو این روزها مهاجمانی بی‌آزار برای مدافعان و دروازه‌بان‌های لیگ برتر هستند.

رقابت دیاباته و مغانلو در گل نزدن
کد خبر: 474471
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| 2 بازیکنی که فصل گذشته برای آقای گلی با یکدیگر رقابت می‌کردند حالا در گل نزدن با هم رقابت دارند. شیخ دیاباته و شهریار مغانلو این روزها مهاجمانی بی‌آزار برای مدافعان و دروازه‌بان‌های لیگ برتر هستند.

مغانلو، امیدوار به آینده

شهریار مغانلو سورپرایز لیگ نوزدهم برای فوتبال ایران بود. مهاجمی ناشناخته که به یکباره در صدر جدول برترین گلزنان لیگ ایران قرار گرفت. او آن‌قدر در پیکان خوب بازی کرد که اکثر تیم‌ها به فکر استخدام او افتادند. هرچند مغانلو فکری دیگر در سر داشت: او می‌خواست راهی اروپا شود. درخشش مهدی طارمی در پرتغال نگاه تیم‌های پرتغالی را به فوتبال ایران جلب کرد. ایجنت‌های فوتبال هم با وعده‌های بزرگ بازیکنانی چون شهریار مغانلو و علی علیپور را مجاب کردند که آینده آنها در پرتغال رقم خورده است. درست در همان روزهایی که پرسپولیس به خاطر جدایی علی علیپور به دنبال جذب شهریار مغانلو بود این بازیکن تصمیم گرفت راهی سانتاکلارای پرتغال شود. و این تصمیمی بود که فوتبال او را تحت تاثیر قرار داد.

1

او که می‌توانست با پرسپولیس ایران در فینال لیگ قهرمانان بازی کند با یک تصمیم احساسی به اروپا رفت تا نیمکت‌نشین یک تیم میانه‌جدولی شود. مغانلو با آغاز فصل نقل و انتقالات تصمیم به جدایی از سانتاکلارا گرفت و با چند ماه تاخیر و به صورت قرضی راهی پرسپولیس شد. اما این بازیکن فاصله زیادی با روزهای اوج خودش دارد و در همین دقایق کوتاهی که برای پرسپولیس به میدان رفته این موضوع را ثابت کرده است.

مصدومیت و کادر فنی استقلال باعث افت شیخ شد

هواداران استقلال بعد از جدایی مامه تیام، هرگز گمان نمی‌کردند صاحب مهاجمی شوند که بتواند به حسرت 11ساله آنها در لیگ برتر پایان دهد و آقای گل شود. اما شیخ دیاباته این کار را انجام داد. مهاجمی تنومند که با استراماچونی دوست‌داشتنی راهی استقلال شد و در همان ابتدای حضورش نشان داد که خریدی موفق برای آبی‌های تهران است. پای دیاباته در بازی برابر تراکتور به گلزنی باز شد و این روند گلزنی تا پایان لیگ نوزدهم نیز ادامه یافت. دیاباته در نهایت با 15 گل آقای گل لیگ شد تا استقلالی‌ها با او امیدوار به آینده شوند. او در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق ظاهر شد و توانست گل‌های مهمی برای تیمش به ثمر برساند. هرچند دیاباته لیگ نوزدهم را عالی به پایان رساند، اما لیگ بیستم آن چیزی نشد که او و هواداران استقلال انتظارش را داشتند.

دیاباته

استقلال بیستمین دوره لیگ برتر را با محمود فکری آغاز کرد و این مربی هم از همان ابتدا با شیخ دیاباته دچار مشکل شد. بازی با فولاد آغاز تنش بین این بازیکن و فکری بود. آقای گل لیگ نوزدهم به دستور مربی وقت استقلال نیمکت‌نشین شد. البته مصدومیت نیز دلیل دیگری بر نیمکت‌نشینی‌های مداوم این بازیکن بود. این اتفاق‌ها باعث شد دیاباته در نیم‌فصل اول تنها 298 دقیقه برای استقلال بازی کند. مهاجم خطرناک لیگ ایران با این نیمکت‌نشینی‌ها از آمادگی دور شد و حالا به یک بازیکن معمولی تبدیل شده است. آمدن فرهاد مجیدی هم نتوانسته تغییری در شرایط فنی این بازیکن ایجاد کند. مهدی حاج‌محمد، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره وضعیت این روزهای دیاباته می‌گوید: «دیاباته آن دیاباته سال پیش نیست. وضع این بازیکن از نظر روحی خراب است.»

1

هرچند دیاباته و مغانلو این روزها سرحال نیستند و در گل‌نزن‌ترین حالت ممکن به سر می‌برند، اما زمان زیادی تا پایان لیگ برتر باقی مانده است. البته که حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم می‌تواند به آغاز گلزنی آنها کمک کند. حداقل شیخ دیاباته نشان داده که مهاجمی موفق در آسیاست و گل‌های حساسی برای آبی‌ها در رقابت‌های آسیایی به ثمر رسانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها