کد خبر: 474525
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۳:۱۰:۲۳
| |

آزمون وکالت 1399 برگزار می‌شود؟!

سازمان سنجش آموزش کشور و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون کارآموزی وکالت 1399 در بیستم فروردین 1400 خبر داده‌اند.

آزمون وکالت 1399 برگزار می‌شود؟!
کد خبر: 474525
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۳:۱۰:۲۳

اعتمادآنلاین| اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران در حالی منتشر شده است که فضای مجازی خبر از تلاش‌های عده‌ای برای لغو این آزمون خبر می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون ‌کارآموزی وکالت سال 1399 صبح جمعه 20 فروردین‌ ماه جاری در 84 شهرستان برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود آزمون وکالت 1399 در آذرماه پارسال برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

پس از آن اعلام شد این آزمون 22 اسفندماه سال گذشته برگزار می‌شود و حتی پرینت کارت شرکت در آزمون منتشر شد و در اختیار داوطلبان قرار گرفت؛ اما با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و به دلیل کم بودن تعداد محل برگزاری لغو و به زمان دیگری موکول شد.

جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پس از لغو آزمون 1399 زمان برگزاری این آزمون را 20 فروردین 1400 اعلام کرده بود که این وعده با اطلاعیه یازدهم فروردین سازمان سنجش همخوانی دارد.

با این حال در فضای مجازی موجی به‌راه افتاده و در آن از تعویق سه‌ باره آزمون وکالت سخن به میان می‌آید. اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از اسکودا حاکی از این است که آزمون کارآموزی وکالت کانون‌های وکلا 1399 طبق برنامه‌ریزی و اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور روز جمعه 20 فروردین برگزار خواهد شد.

هر چند جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار تسنیم از وجود برخی فشارها برای لغو این آزمون خبر داد؛ اما شواهد حاکی از آن است که بیستم فروردین این آزمون برگزار خواهد شد.

سازمان سنجش در اطلاعیه خود اعلام کرده است؛ فرآیند برگزاری آزمون ساعت 8 صبح 20 فروردین آغاز می‌شود. همچنین کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 17 فروردین بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در دسترس متقاضیان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها