استاد علوم سیاسی دانشگاه روتگرز:

اولویت کاخ سفید صلح با ایران است

استاد علوم سیاسی تاکید کرد که خشم تهران از واشنگتن در پی خروج این کشور از برجام، قابل درک است.

اولویت کاخ سفید صلح با ایران است
کد خبر: 474703
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۰۹:۳۱:۲۱

اعتمادآنلاین| مایکل آرون راکلند، استاد برجسته مطالعات آمریکا و علوم سیاسی دانشگاه روتگرز است. وی در گفت‌وگو به بیان نظرات خود در مورد تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا، این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند که موضوع ایران در لیست اولویت‌های دولت جدید ایالات متحده جایی ندارد، گفت: من فکر می‌کنم اولویت کاخ سفید بازگشت به میز مذاکرات،‌ احیای برجام و جستجوی صلح با ایران باشد‌.

وی افزود: معتقد هستم اگر شواهد روشنی وجود داشته باشد که نشان دهد ایران واقعاً از توسعه برنامه هسته‌ای خود دست کشیده باشد و به تعهدات خود بازگردد، ایالات متحده مشتاق حذف تحریم‌ها خواهد بود البته جو بایدن با مشکل دیگری نیز به نام اسرائیل مواجه است که مانع از اقدام وی برای لغو تحریم‌ها می‌‌شود و در این شرایط ایالات متحده به سختی می‌تواند هدف مشترک خود را با ایران ایجاد کند و به صلح برسد.

آرون راکلند گفت: من خشم و عصبانیت ایران از خروج آمریکا را درک می‌کنم. متأسفانه ما یک رئیس‌جمهور جنگ‌طلب یعنی ترامپ را داشتیم و خدا را شکر او دیگر رئیس‌جمهور ما نیست. جو بایدن قطعاً آرزو دارد روابط خود را با ایران بهبود ببخشد و به دنبال صلح با ایران است.

وی در ادامه بر اهمیت دیپلماسی تاکید کرد و گفت: دیپلماسی تنها راه حل است و قطعا جنگ مخصوص احمق هاست. من معتقدم که به مرور، ایالات متحده و ایران می‌توانند مثل سال 1979دوست باشند و این اتفاق ممکن است رخ دهد.

وی افزود: ایران باید در مورد همکاری و اتحاد با چین آگاه باشد؛ تجربه نشان داده گاها چین به هیچ کس جز خود کشور چین توجه ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها