کد خبر: 474743
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۱:۰۹:۰۰
| |

نایب رییس فدراسیون:

فوتبال زنان به بهانه کرونا نباید تعطیل شود

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال گفت: کرونا بهانه خوبی برای تعطیلی فوتبال زنان نیست و تلاش می‌کنیم تا هم به تقویم و نیز رنکینگ فیفا برگردیم. در این مسیر از مشاوره «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی هم بهره خواهیم برد.

فوتبال زنان به بهانه کرونا نباید تعطیل شود
کد خبر: 474743
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| شاید برخی‌ها پس از انتخابات فدراسیون فوتبال با «شهره موسوی» آشنا شدند که با 71 رأی، بالاترین رأی موافق را برای رسیدن به عنوان نایب رئیس زنان این فدراسیون کسب کرد اما او تجربه جالب و زیادی در تیمداری آن هم در فوتبال مردان در کارنامه دارد.

به گزارش ایرنا، نایب رئیس جدید فدراسیون فوتبال به مدت 5 سال مدیرعامل باشگاه دسته اولی بادران تهران است. «شهره موسوی» به عنوان اولین مدیرعامل زن ایران در فوتبال هم به موازات کارآفرینی در عرصه اقتصاد موفق ظاهر شده و توانست بادران را از رده‌های پایین به یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر به فوتبال کشور معرفی کند.

وی در گفت و گویی پاسخگوی سووالات خبرنگار ورزشی بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانیم:

سال 99 را برای فوتبال و فوتسال زنان چگونه دیدید؟

متأسفانه سال ‌1399 در حالی سپری کردیم که مردم ایران و بلکه جهان در این مقطع زمانی، اتفاقات منحصر به ‌فرد و تلخی را تجربه کردند. آنچه مهم‌ترین عاملش شیوع ویروس کووید-19 بود و تقریبا همه حوزه‌ها را در بر گرفت و تحت‌الشعاع خود قرارداد که شامل فوتبال هم بود. سال 99 حتی یک تماشاگر رسمی هم روی سکوها نداشت. شاید 15 ماه پیش کسی باور نمی‌کرد که تمام مسابقات فوتبال باشگاهی حتی در رده مردان طی یک سال کامل بدون تماشاگر برگزار شود بنابراین سال خوبی برای هیچ فردی نبود و طبعا فوتبال و فوتسال زنان نیز روزهای خوبی را سپری نکرد.

در فوتسال زنان ضمن برگزار نشدن اردوها، تیم ملی دیدار تدارکاتی نداشت و حتی جام جهانی کوچک برزیل نیز به فراموشی سپرده شد. این موضوع تیم ملی را عقب انداخت. قبول دارید؟

همین ابتدا باید خاطرنشان کنم که اصلا و ابدا مدیری نیستم که همه تقصیرات و مشکلات را گردن مدیران قبلی بیندازم. به همه عزیزانی که در گذشته در فدراسیون و برای فوتبال و فوتسال زنان زحمت کشیدند احترام قائلم اما به نظر می‌رسد در این زمینه تا حدودی بی‌توجهی و بی‌برنامگی صورت گرفته است. به شخصه قبل از عهده‌دار شدن سمت فعلی، کلی تحقیق و بررسی کردم و متوجه شدم مشکل اصلی ما در فوتبال و فوتسال زنان بی‌برنامگی است. می‌خواهیم همه کارها دقیقه 90 انجام شود و متأسفانه شاید کُرونا هم بهانه‌هایی دست ما داده است. گرچه تازه به فدراسیون آمدم اما در جریان این مشکلات و متأسفانه عدم اعزام تیم فوتسال زنان به جام جهانی قرار داشتم. طبیعی است برگزار نشدن اردو یا اعزام تیم به تورنمنت‌های مختلف باعث نزول آن تیم خواهد شد.

برای رشد سطح تیم ملی و هت‌تریک قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در آسیا چه برنامه‌ای دارید؟

تیم ملی فوتسال زنان 2 بار قهرمانی آسیا را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است. این تیم باید خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند. تا حدود زیادی ما زمان را از دست داده و نتوانستیم در سال 1399 از تیم قهرمان مراقبت کنیم. انشالله با حمایت همه جانبه «شهاب‌الدین عزیزی خادم» و هیات رییسه فدراسیون فوتبال بتوانیم برنامه‌های اردویی و بازی‌های تدارکاتی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را تدوین تا با اجرای آن این تیم بتواند از عنوان قهرمانی خود برای سومین بار دفاع کرده یا به قول شما هت‌تریک کند.

برنامه شما برای بازگشت تیم ملی فوتبال زنان به رنکینگ جهانی چیست؟

در یک گفت و گوی تلویزیونی هم اشاره کردم که سعی می‌کنم مسابقات را مستمر برگزار کنیم تا این اتفاق تکرار نشود. اگر اهمیت فوتبال زنان را بدانیم و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، دیگر شاهد خروج آنها از رنکینگ نخواهیم بود. ما باید هم به رنکینگ و هم تقویم فیفا برگردیم. نباید به خاطر ویروس کُرونا بازی نکنیم یا از مسابقات کنار بکشیم. هر چند تلاش می‌کنیم تا در این راستا از مشاوره «دراگان اسکوچیچ» هم بهره ببریم.

چند دیدار تدارکاتی و اردو برگزار خواهد شد؟

شما اجازه بدهید اول جلسات خود با سرمربیان و دست اندرکاران تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال را برگزار کنیم و بعد انشاالله یک برنامه‌ریزی جامع و کامل در این راستا خواهیم داشت. مطمئن باشید نهایت سعی خودم را انجام می‌دهم که اردو و بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای زنان برگزار کنیم چون معتقدم کُرونا بهانه خوبی برای تعطیلی فوتبال و فوتسال نیست.

یکی از راهکارهای پیشنهادی این است که لیگ‌های برتر با تیم‌های کمتری برگزار شود. اغلب سرمربیان اعتراض داشتند که افزایش تیم‌ها، سطح بازی‌ها را کاهش و تفاضل گل را بالا می‌برد و این موضوع به نفع تیم‌های مدعی قهرمانی نیست.

آیا برای این موضوع هم تدبیری اندیشیده‌اید؟

این موضوع نیاز به بررسی‌های کارشناسی بیشتری دارد. باید با افراد متخصص، کاربلد و به قول معروف استخوان خُردکرده‌های فوتبال و فوتسال زنان مشورت و در نهایت به جمع‌بندی درست و اصولی رسید.

در پایان صحبتی درباره عید نوروز و سال 1400 ندارید؟

فصل بهار برای همه ما حس و حال تازگی، آغازی جدید برای شادابی و تحولی نو در زندگی است. بهار و سال 1399 برای ایرانی‌ها و همه مردم دنیا تحت تاثیر ویروس کرونا بسیار سخت و تلخ‌تر از آنچه که تصور می‌کردیم گذشت. عید نوروز و فرارسیدن سال 1400 را به همه زنان فوتبالی و فوتسالی و مردم ایران زمین تبریک گفته و امیدوارم کُرونا این ویروس منحوس و مهمان ناخوانده دست از سر کشورمان و دنیا بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها