رهایی زن قاتل از چوبه دار پس از 10 سال

با تلاش‌های قاضی و اعضای شعبه شماره 3047 مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران مستقر در زندان زنان شهرری و اخذ رضایت از اولیای دم، قاتل پس از 10 سال از قصاص نفس رهایی یافت.

رهایی زن قاتل از چوبه دار پس از 10 سال
کد خبر: 474781
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۲:۵۷:۴۴

اعتمادآنلاین| با تلاش‌های قاضی و اعضای شعبه شماره 3047 مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران مستقر در زندان زنان شهرری و اخذ رضایت از اولیای دم، قاتل پس از 10 سال از قصاص نفس رهایی یافت.

به گزارش ایرنا، بنا به گزارش سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران (ویژه زندان) و براساس اعلام معاون ارجاعی در امور زندان زنان شورای حل اختلاف تهران، زنی که به جرم مشارکت در قتل عمدی همسر خود از 29 خرداد 1390 به مدت حدود 10 سال در حبس به سر می برد و حکم قصاص او صادر شده بود از زندان آزاد شد.

از آن زمان تا به امروز و پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه که مددجو در 27 مهر 1392 به موجب حکم صادره از شعبه 2 دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم شده بود و این حکم در شعبه 6 دیوان عالی کشور ابرام شد، اعضای شورای حل اختلاف با استعانت از خداوند قادر متعال و تلاش های بسیار و انجام نشست های متعدد با اولیای دم برای گذشت از قصاص و مصالحه اقدام کردند که در نتیجه با اخذ رضایت از اولیای دم و گذشت ایشان از حقوق شرعی و قانونی خود، مددجو پس از 10 سال از چوبه دار رهایی یافت.

مصالحه و گذشت در این پرونده که در تلاش برای اخذ رضایت احد از اولیای دم فوت کرده و حق قصاص به ورثه وی به ارث رسیده و تعداد اولیای دم به یکباره افزایش یافته بود و علی رغم گذشت تعدادی از اولیای دم سه نفر از ایشان خواهان اجرای حکم قصاص بودند، پیچیدگی های زیادی داشت و در نتیجه در تیر 1397 پرونده از سوی دادسرای ناحیه 27 برای استیذان به دادستانی ارسال شد و اعضای شورای حل اختلاف با تلاش و پیگیری‌های مداوم رضایت اولیای دم را اخذ کردند.

این پرونده نمونه‌ای از تأثیر مثبت عملکرد شورای حل اختلاف در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها