وزارت بهداشت هشدار داد

گسترش نگران‌کننده کرونا از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت شیوع بیماری کووید-19 در کشور بسیار گسترده و نگران کننده است، گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پر جمعیت، از عوامل اصلی انتقال کرونا در کشور هستند.

گسترش نگران‌کننده کرونا از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی
کد خبر: 474790
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۳:۲۰:۵۵

اعتمادآنلاین| دکتر سیما سادات لاری گفت: وضعیت شیوع بیماری کووید-19 در کشور بسیار گسترده و نگران کننده بوده و موج چهارم بیماری با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر این اساس استفاده مداوم و صحیح از ماسک و خودداری از برگزاری هرگونه دورهمی، مراسم های عروسی و عزا در شرایط فعلی بسیار ضروری بوده و فراموش نکنیم که استفاده از وسایل نقلیه عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پر جمعیت، از عوامل اصلی انتقال کرونا در کشور هستند.

لاری تاکید کرد: ضروری است که مردم به محض مشاهده علائم بیماری مانند تب، سرفه، سردرد و بدن درد هرچند به صورت خفیف، خود را قرنطینه کرده و تماس خود با اعضای خانواده و دوستان را محدود کنند و با پرهیز جدی از حضور در محل کار، نسبت به تماس با سامانه تلفنی 4030 جهت کسب مشاوره و دریافت راهنمایی های لازم برای طی مراحل درمان بیماری اقدام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها