وزارت بهداشت: محدودیت‌ها را رعایت نکنید جریمه می‌شوید

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افرادی که قوانین را رعایت نکنند مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت و جریمه خواهند شد گفت: در صورت رعایت نکردن قوانین مراکز شغلی پلمب می شوند.

وزارت بهداشت: محدودیت‌ها را رعایت نکنید جریمه می‌شوید
کد خبر: 474801
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۳:۴۶:۴۵

اعتمادآنلاین| محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره محدودیت های جدید کرونایی به برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران گفت: رنگبندی شهرها از ابتدای اپیدمی کرونا به این دلیل در کشور ایجاد شد تا محدودیت ها و احتمالا گشایش ها به صورت هوشمند انجام شود، به طوریکه با حرکت از رنگ آبی به سمت قرمز محدودیت ها بیشتر می شود و با حرکت از سمت قرمز به آبی محدودیت ها کمتر می شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به تاثیر وضعیت کلانشهر تهران بر دیگر شهرها و استان های کشور اظهار داشت: تهران شهری حساس و پر اهمیت است. هر موقع پروتکل های بهداشتی و موارد مرتبط با گسترش کرونا رعایت نشود رنگبندی تغییر کرده و به سمت قرمز پیش می رود. متاسفانه در شهرهای قرمز فقط مشاغل شماره 1 که خدمات آنها ضروری است مثل جایگاه های سوخت، فروشگاه های ارزاق عمومی ، فروشگاه های غذای بیرون بر، ادارات امدادی، داروخانه ها، درمانگاه ها ، کلینیک ها و بیمارستان ها مجاز به فعالیت هستند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آخرین ابلاغ محدودیت های هوشمند توسط وزیر کشور به عنوان رئیس قرارگاه ستاد کرونا برای سراسر کشور انجام شده و دیگر نیازی به ابلاغ های جدید نیست خاطرنشان کرد: زمانیکه رنگ بندی شهرها و استان ها تغییر پیدا می کند؛ استانداران باید بر اساس این ابلاغیه عمل کنند و طی چند روز گذشته استاندار تهران هم محدویت های تهران را اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه، یک سوم کارکنان شهرهای قرمز در محل کار حاضر شده و دو سوم به صورت دورکاری خدمات خود را ارائه می دهند و فقط گروه شغلی 1 می توانند به هموطنان خدمات رسانی کنند. در شهرهای نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حاضر می شوند و گروه های شغلی 1 و 2 فعال خواهند بود. این موارد در برنامه طرح محدودیت هوشمند کاملا مشخص است.

فرهادی با تاکید بر اینکه افرادی که قوانین را رعایت نکنند مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت و جریمه خواهند شد گفت: در صورت رعایت نکردن قوانین مراکز شغلی پلمپ می شوند، پرونده قضایی برای افراد متخلف تشکیل می شود و جرایمی که به صورت صریح در ستاد کرونا مورد توجه قرار گرفته اند برای متخلفان اعمال خواهد شد. امیدواریم شرایط به حدی نرسد که مجبور به اعمال تمامی محدودیت ها شویم. ولی مردم می دانند سلامت به سایر موارد اولویت دارد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در انتهای این با تاکید بر اینکه قرنطینه های 100 درصدی برای مقابله با کرونا در هیچ کشوری جواب نداده است اظهار داشت: اعمال محدودیت ها به نوعی قرنطینه هوشمند است. وقتی می گوییم یک سوم کارکنان باید در محل کار حاضر شوند به معنی این است که دو سوم باقیمانده باید دورکاری کرده و در منزل قرنطینه شوند حتی اگر سالم بوده و مشکلی نداشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها