کد خبر: 474831
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چند نکته مهم برای رسیدن به شغل رویایی

طبق تحقیقات انجام‌شده، میانگین مدت اقامت یک کارگر در یک شغل کمی بیش از چهار سال است. این بدان معنی است که افراد در دوره‌ای از زندگی خود فرصتی برای یافتن شغل رویایی یا حتی راه‌اندازی یک کسب‌وکار پیدا می‌کنند.

چند نکته مهم برای رسیدن به شغل رویایی
کد خبر: 474831
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق تحقیقات انجام‌شده، میانگین مدت اقامت یک کارگر در یک شغل کمی بیش از چهار سال است. این بدان معنی است که افراد در دوره‌ای از زندگی خود فرصتی برای یافتن شغل رویایی یا حتی راه‌اندازی یک کسب‌وکار پیدا می‌کنند هرچند برخی از افراد این فرصت را از دست می‌دهند. در ادامه چند راه ساده به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به شغل رویایی خود دست پیدا کنید.

سیستم سازی - صنعت - اشتغال

چشم‌انداز شغلی خودتان را تعریف کنید

مهم‌ترین اصل تعریف یک چشم‌انداز شغلی است. شما باید بدانید به دنبال چه چیزی هستید. ربکا بیتون مشاور شغلی درباره آغاز روند ایجاد یک شغل می‌گوید: «اولین چیزی که من به هر کسی که دنبال یک شغل رویایی است می‌گویم این است که کاملاً دقیق ببیند شغل رویایی‌اش چیست. فرد باید بتواند جزئیات شغل رویایی خودش را توصیف کند.»

سوالاتی که افراد می‌توانند از خودشان درباره آن شغل رویایی بپرسند این است:

- این شغل کجاست؟

- آیا بیرون از خانه است یا در خانه کار می‌کنید؟

- فرهنگ آن شغل و شرکت چگونه است؟

- چه نوع کاری در این شغل انجام می‌دهید؟

- این شغل چه مزایایی دارد؟

به گفته ربکا بیوتن، هنگامی که شما درباره شغل رویایی خودتان بیشتر بدانید می‌توانید جلوی اشتباه را بگیرید.

در زمینه مورد نظر خود تحقیق کنید

اکنون که تصویر شغل رویایی خودتان را ساخته‌اید وقت آن است بدانید برای به دست آوردن آن باید چه کاری انجام دهید. دانا کیس مدیر عملیاتی در شرکت MyCorporation پیشنهاد می‌دهد برای انجام تحقیقات خود با شرکت‌هایی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند ملاقات کنید.

دانا کیس در این باره می‌گوید: «افراد جویای کار باید با یک متخصص در آن زمینه تماس بگیرند و یک مصاحبه اطلاعاتی ترتیب دهند زیرا این افراد می‌توانند در مورد آن صنعت خاص به شما مشاوره داده و اطلاعات ارائه کنند.»

یادگیری مهارت‌های جدید را شروع کنید

بعد از تحقیق در حوزه مورد نظر و مصاحبه با کارشناسان آن، اکنون وقت آن است که مهارت‌های شغلی خودتان را ارتقا دهید. این روزها یادگیری یک مهارت جدید فقط یک کلاس و کتاب الکترونیکی نیاز دارد. شما هر چیزی را می‌توانید به راحتی در اینترنت پیدا کنید.

نانسی اندرسون مربی جست‌وجوی شغل و بنیان‌گذار شرکت «Blackbird Learning Associated» در این باره می‌گوید: «شما می‌توانید از چند طریق در یک زمینه جدید تجربه کسب کنید. باید به دنبال دوره‌ها، آموزش‌ها و فرصت‌های داوطلبانه یا منابع آموزشی باشید که به شما امکان می‌دهد آن مهارت جدید را بیاموزید و به کار بگیرید.»

کارآموزی کنید

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید وارد حرفه مورد نظر خودتان شوید، در پی کار داوطلبانه یا کارآموزی باشید. مارک آنتونی دایسون مشاور شغلی و بنیان‌گذار صدای جست‌وجوی شغل برای تقویت مهارت‌ها کار داوطلبانه را توصیه می‌کند.

او در این باره می‌گوید: «کار خیرخواهانه یا غیرانتفاعی فرصتی است تا مهارت‌های خود را با سرعت بیشتری تقویت کنید. وقتی تجربه به دست بیاورید می‌توانید از آن برای پیشبرد اهداف شغلی خودتان استفاده کنید.»

معلم کارآفرینی

برای خودتان بازاریابی کنید

بازاریابی خود به معنای داشتن پروفایل در LinkedIn با سابقه شغلی قوی و لیستی طولانی از مهارت‌ها نیست، اگرچه این شبکه اجتماعی مکانی عالی برای شروع است. شما باید در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید برای خودتان برندسازی کنید.

ملانی دنی مربی توانمندسازی شغلی و مشاور شخصی در زمینه برند تجاری است. او به متقاضیان کار توصیه می‌کند ارزش برندسازی تجاری برای خودشان را درک کنند.

فعالیت پاره‌وقت در شغل رویایی

اگر از تغییر شغل می‌ترسید، سعی کنید به صورت پاره‌وقت در شغل مورد نظرتان کار کنید. بدین ترتیب هنوز شغل ابتدایی خودتان را حفظ کرده‌اید و در شغل مورد نظرتان هم فعالیت می‌کنید. این فعالیت پاره‌وقت به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از آن شغل داشته باشید. ضمن اینکه می‌توانید بفهمید آیا واقعاً به آن شغل علاقه دارید یا خیر.

به یک مرجع تبدیل شوید

تبدیل شدن به یک مرجع از شما یک نامزد بسیار مطلوب می‌سازد. سعی کنید خلاق باشید و از فضای مجازی بهترین بهره را ببرید. شما می‌توانید با ایجاد پست‌های مناسب در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب این کار را شروع کنید. همچنین می‌توانید با ایجاد یک وبلاگ کتاب الکترونیکی بنویسید. از هر پلتفرمی که می‌توانید استفاده کنید تا مطمئن شوید در مسیر رسیدن به شغل رویایی خود گام برمی‌دارید.

رزومه خود را مرتبط کنید

به یاد داشته باشید کار رویایی شما منحصر به خود شماست. این شغل کاری است که به طور خاص متناسب با مهارت، تجربه و تخصص شما طراحی شده است. برای درخشش پیش کارفرمای احتمالی خود باید رزومه متناسب با شغل دلخواه‌تان تنظیم کنید.

والری استریف یک مشاور ارشد در Mentat است که در زمینه کار در سان‌فرانسیسکو فعالیت می‌کند. او درباره نوشتن یک رزومه خوب می‌گوید: «وقت خود را صرف برجسته کردن تجربیات مربوط به کار در رزومه خود کنید و به گونه‌ای آن را بیان کنید که توانایی‌های شما با وظایف شغل دلخواه‌تان مطابقت داشته باشد.»

کارآفرینی

برای بیان داستان خودتان از اعداد استفاده کنید

استفاده از اعداد برای تاکید بر اثربخشی شما در شغل‌های پیشین می‌تواند رزومه‌تان را برجسته کند. شما باید کار را برای مدیر استخدام شرکت مورد نظر راحت کنید.

کارلین عزیزی مدیر استخدام و کارشناس شغلی CV Genius در این باره می‌گوید: «دستاوردهای گذشته خود را به صورت «کَمی» در رزومه مشخص کنید. در بخش تجربه حرفه‌ای با ارائه یک مقدار عددی، تاثیر مثبت کارهای قبلی خودتان را به مدیران استخدام نشان دهید.»

پس‌انداز کنید

تغییر شغل می‌تواند مهیج و نشاط‌آور باشد، اما مشکلات مالی زیادی هم برای شما به همراه دارد. به همین دلیل باید هنگام تغییر شغل پس‌انداز مناسبی داشته باشید تا بتواند شما را سرپا نگه دارد.

مطمئن شوید که این صندوق اضطراری گزینه‌های مراقبت‌های سلامت و همچنین مسکن شما را پوشش می‌دهد. بدانید که در شرایط خاص شما یه یک حساب پس‌انداز مناسب احتیاج دارید.

استاد راهنمای مناسب داشته باشید

یک راهنمای خوب می‌تواند درهایی را به روی شما باز کند که هیچ رزومه یا برند شغلی نمی‌تواند از پس آن بربیاید. یک مربی نه تنها به شما ارتباطات و مشاوره‌های ارزشمند می‌دهد بلکه می‌تواند شما را به انجام کارها و پیشرفت در زندگی شغلی و شخصی ترغیب کند. برای یافتن یک راهنمای خوب که بتواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند وقت بگذارید.

کارآفرینی

حضوری قوی در مصاحبه

برای رسیدن به شغل رویایی باید در مصاحبه خودتان به خوبی عمل کنید. حتی اگر در زمان مصاحبه دچار استرس می‌شوید، بکوشید در مسائل حاشیه‌ای قوی ظاهر شوید؛ برای مثال به‌موقع در محل مصاحبه حاضر شوید. لباس مناسب بپوشید و خوش‌برخورد باشید. در ادامه هم تلاش کنید پیگیر جواب مصاحبه باشید. حتماً یک ایمیل پیگیری ارسال کنید. یکی از کارهایی که می‌توانید برای به دست آوردن شغل رویایی خود انجام دهید این است که پیگیر باشید. تلاش کنید علاقه خودتان به آن کار را تکرار کنید. ضمن اینکه می‌توانید از این فرصت برای نوشتن متن‌های مناسب استفاده کنید.

برای مشکلات شغل رویایی خود راه‌حل پیدا کنید

تلاش کنید بفهمید که آن شرکت از چه مشکلی رنج می‌برد و برای آن راه‌حل پیدا کنید. چریل پالمر نویسنده رزومه حرفه‌ای در این باره می‌گوید: «وقتی مصاحبه‌کننده به شما فرصت سوال می‌دهد از آن استفاده کنید تا علاقه و دانش خود را در موضوعات مورد نیاز آن شرکت نشان دهید.»

سپاسگزار باشید

مصاحبه شما تنها یک جلسه نیست بلکه یک فرایند است. این فرایند با ارسال رزومه به شرکت مورد نظر آغاز می‌شود و تا گرفتن شغل ادامه دارد. هر آنچه در این بین اتفاق می‌افتد مهم است.

میشل چیو راهنمای شغلی در Prime Opt در این باره می‌گوید: «عدم ارسال یادداشت تشکر در طی 24 ساعت پس از مصاحبه آداب و معاشرت ضعیف شما را نشان می‌دهد. فقط حدود 30 درصد از متقاضیان کار از مصاحبه‌گر خود تشکر می‌کنند.»

مشاور شوید

اگر نمی‌توانید شغل رویایی خودتان را به دست بیاورید، سعی کنید یک مشاور خوب شوید. این روزها شرکت‌ها بیش از این تمایل دارند که به جای کارمند تمام‌وقت یک کارگر قراردادی داشته باشند. استخدام مشاور می‌تواند هزینه‌های‌ کارفرما را کاهش دهد.

شروع یک تجارت

اگر به شغل مورد نظرتان نرسیدید، اشکالی ندارد، شما می‌توانید کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید. تاسیس یک شرکت لزوماً هزینه‌بر نیست یا از پس‌انداز زندگی شما استفاده نمی‌کند. این روزها می‌توانید با یک هزینه کم تجارت خودتان را شروع کنید.

به یاد داشته باشید، شما مجبور نیستید تمام سرمایه را از قبل متقبل شوید. درآمد کسب کنید و در تجارت خودتان سرمایه‌گذاری کنید. این روند را تکرار کنید تا زمانی که تجارت‌تان موفق شود.

کارآفرین زن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها