محمد مومنی:

مهره اصلی نیمکت استقلال کمالوند است/ مجیدی فرهنگ و احترام به مربی را به بازیکنان یاد بدهد

پیشکسوت استقلال گفت: فراز کمالوند یک مربی کاربلد در فوتبال ایران است و بی‌شک کمک زیادی به فرهاد مجیدی خواهد کرد و مهره اصلی نیمکت او خواهد بود.

مهره اصلی نیمکت استقلال کمالوند است/ مجیدی فرهنگ و احترام به مربی را به بازیکنان یاد بدهد
کد خبر: 474900
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۰۷:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مومنی، بازیکن اسبق استقلال، درباره شرایط استقلال اظهار داشت: شرایط استقلال شرایط خوبی است اما به نظر می‌رسید بازی بهتری مقابل پیکان شاهد باشیم. با توجه به اینکه پرسپولیس هم امتیاز از دست داده بود استقلال می‌توانست با پیروزی مقابل پیکان فاصله را کمتر کند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته در اینکه چرا استقلال مثل قبل از شروع تعطیلات نوروزی روان و زیبا بازی نکرد دلایلی مثل ابتلای بازیکنان به بیماری کرونا دخیل است چون کرونا باعث می‌شود توان فیزیکی بازیکنان کاهش پیدا کند و و وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد در اجرای کارهای تیمی خلل ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: پیکان هم به خوبی استقلال را آنالیز و راه‌های نفوذ را بسته بود. البته استقلال توانست موقعیت‌هایی ایجاد کند اما در استفاده از آنها ناکام بود. برخی از بازیکنان استقلال هم در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند. مثلا شجاعیان اصلا در بازی با پیکان نتوانست در بازیسازی موفق باشد و مهاجمان را تغذیه کند و ما انتظار داریم او کمک بیشتری به تیم کند نه اینکه از وسط زمین پاس به عقب بدهد چون تیم را از سرعت لازم می اندازد.

مومنی با بیان اینکه استقلال مقابل پیکان شاداب نبود، گفت: شاید دلیل شاداب نبودن بازیکنان استقلال در بازی با پیکان این بود که مجیدی برای آنها بدنسازی سنگینی در نظر گرفته بود. همین باعث شده بود بازیکنان تا حدودی سنگین باشند. البته قصد مجیدی از این کار قطعا آماده کردن تیم برای حضور در آسیا بوده و نگاه دوراندیشانه‌ای داشته است. بازی با پیکان را هم می‌توانستیم پیش نیاز دیدارهای آسیایی بدانیم و پلن‌های مختلف را در این بازی تمرین کنیم.

او با اشاره به دیدارهای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: بازی‌های دشوار و مهمی در آسیا داریم. استقلال در گروه سختی قرار دارد چون همه تیم‌های این گروه به جز الشرطه که تقریبا شرایطش مشابه استقلال است، از نظر مالی جلوتر از همه تیم‌های ایرانی هستند و از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند. دلیل پیشرفت این تیم‌ها هم فقط همین استفاده از بازیکنان خارجی است وگرنه بازیکنان ایرانی از همه فوتبالیست‌های عربی تکنیکی‌تر و فنی‌تر هستند. کار دشواری پیش رو است اما با توجه به ظرفیت این تیم می‌توانیم به صعود خوشبین باشیم.

مومنی درباره ادعای مجیدی مبنی بر مبارزه با بازیکن سالاری گفت: با تفکرات مجیدی موافقم. او پای حرفش مانده و بازیکن گره‌گشایی مثل محمد دانشگر را به دلیل بی‌انضباطی از تیم کنار گذاشته است. در فوتبال حرفه‌ای حتی بازیکنانی مثل مسی و رونالدو هم تابع سرمربیان خود هستند اما فوتبالیست‌های ایرانی نمی‌دانند باید چطور رفتار کنند. امیدوارم مجیدی فرهنگ درستی را به بازیکنان منتقل کند و به آنها یاد دهد هیچ چیز به اندازه پیراهن استقلال ارزشمند نیست.

مهاجم اسبق آبی‌پوشان با اشاره به نقش فراز کمالوند در استقلال خاطرنشان کرد: اینکه برخی با حضور کمالوند در استقلال مخالف هستند را درک نمی‌کنم. اینکه کمالوند زمانی گفته پرسپولیسی بوده چه اهمیتی دارد؟ او یک مربی کاربلد در فوتبال ایران است و بی‌شک کمک زیادی به فرهاد مجیدی خواهد کرد و مهره اصلی نیمکت او خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها