آخرین اخبار از راه اندازی و تجهیز کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت اشاره کرد و گفت: فاز یک تمام شده و فاز دو به مرحله 50 درصد رسیده و امید است اجازه دهند به سرعت فاز 3 را در فروردین شروع کنیم.

آخرین اخبار از راه اندازی و تجهیز کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا
کد خبر: 474952
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۰۸:۵۷:۰۲

اعتمادآنلاین| محمد مخبر در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت 130 هزار واحد مسکونی برکت و بهره برداری از 30 هزار واحد مسکن محرومین توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار کرد: یکی از محورهای کاری ستاداجرایی فرمان امام که به طور گسترده دنبال می‌شود ساخت و ساز مسکن برای محرومین است. در مناطق محروم و در حوادثی چون سیل و زلزله، خانه هایی آسیب می بینند و ستاد اجرایی به این موارد رسیدگی می کند.

وی افزود: امروز شاهد سه رویداد خواهیم بود، نخست بهره برداری از 30 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است که با حمایت ستاداجرایی ساخته شده؛ دوم ساخت30 هزار مسکن توسط گروههای جهادی و ستاد اجرایی است که امروز تحت عنوان مسکن محرومین آغاز می‌شود.

رئیس ستاداجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه سومین برنامه ما در این روز آغاز ساخت 100 هزار واحدمسکونی در قالب برنامه اقدام ملی مسکن است گفت: ستاد تقبل کرده است با اولویت های زمین های خود ستاد، 100 هزار واحد ساخته شود که امروز آغاز می شود. البته یک پروژه در استان یزد به اتمام رسیده و در برخی شهرستان ها تا 40 درصد پیشرفت‌ داشته ایم و ستاد در برنامه اقدام ملی مسکن هم در شروع و هم پایان پروژه ها پیشرو بوده است.

مخبر ادامه داد: مصر هستیم ساخت این 100 هزار واحد مسکونی را ظرف 18 ماه تمام کنیم که نحوه واگذاری در اختیار وزارت راه و شهرسازی است اما ساخت و زمین در اختیار ماست.

وی با بیان اینکه جانمایی مسکن محرومان مشخص شده و نسبتا در کل کشورپراکنده است گفت: واحدهای مسکونی طرح مسکن ملی هم بسیاری استان ها را در برمی‌گیرد.

آخرین اخبار از راه اندازی و تجهیز کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا

وضعیت مطالعات بالینی واکسن؛ آغاز واکسیناسیون عمومی از نیمه فاز سوم

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ادامه به آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت اشاره کرد و گفت: فاز یک تمام شده و فاز دو به مرحله 50 درصد رسیده و امید است اجازه دهند به سرعت فاز سه را در فروردین شروع کنیم.

مخبر افزود: فاز یک سایت تولید انبوه واکسن به اتمام رسیده است و آماده است تا به محض اینکه اجازه دهند فاز سه مطالعات بالینی را شروع کنیم. تولید انبوه با ظرفیت سه میلیون دوز را هم آغاز می کنیم. کارخانه راه افتاده و سایت فاز دوم تولید انبوه هم که ظرفیت 12 میلیون دوز در ماه دارد مقدمات و ساختمانش تمام شده و تجهیزاتش در حال نصب است و تا آخر خرداد و اوایل تیرماه فاز دوم تولید انبوه هم به نتیجه برسد.

به گفته وی در فاز یک، 56 نفر تحت مطالعه قرار گرفتند. در فاز دوم باید 300 نفر واکسن بزنند و تحت مطالعات بالینی قرار بگیرند که تا کنون 150 نفر تزریق انجام داده اند و در فاز سه حدود 20 هزار نفر هستند و به نظر می رسد به محض اینکه به نیمه فاز سه برسیم واکسیناسیون عمومی در حد تولیدات ستاد شروع شود. احتمالا تا آخر خرداد بتوانیم تحویل دهیم. تقریبا شش مسیر را دنبال می کنیم که به مرحله انسانی‌ رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها