افزوده شدن 45 درصد به بافت فرسوده شهر تهران

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران از افزوده شدن 45 درصد به بافت فرسوده شهر تهران خبر داد.

افزوده شدن 45 درصد به بافت فرسوده شهر تهران
کد خبر: 475005
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۱:۰۹:۲۲

اعتمادآنلاین| مجید فراهانی در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورا گفت: اتفاق مهمی که در آخرین روزهای اسفند سال گذشته افتاد که البته خیلی منعکس نشد ولی از توفیقات مهم مدیریت شهری در سال گذشته بود و طلیعه بسیار خوبی در سال پیش رو است موضوع، اضافه شدن 45 درصد به بافت فرسوده شهر تهران است که با مصوبه کمیسیون ماده 5 و تایید شورای عالی شهر سازی در آخرین روزهای اسفند سال گذشته اتفاق افتاد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با پیگیری های مفصلی که مدیریت شهری انجام داد در نهایت کمیسیون ماده 5 مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن 1519 هکتار به محدوده 3386 هکتاری بافت فرسوده شهر تهران افزوده شد. بر این اساس 45 درصد به محدوده بافت فرسوده شهر تهران در مناطق مختلف اضافه شد.

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا افزود: بافت فرسوده ای که واجد ریز دانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری هست و مطابق نقشه های کمیسیون ماده 5 این مساحت به بافت فرسوده شهر تهران اضافه می شود. بر این اساس زین پس مالکان در این محدوده ها می توانند از مشوق ها و تسهیلاتی که سازندگان در بافت فرسوده دریافت می کنند، استفاده کنند. در محدوده بازار تهران و راسته های تجاری نیز واحد های مسکونی که اقدام به اخذپروانه تخریب و نوسازی می کنند از این مشوق ها و تسهیلات قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بهره مند می شوند.

فراهانی تاکید کرد: مستحضر هستید که سالها می شود شهرداری تهران تسهیلات و تشویق های خوبی برای نوسازی واحد ها در بافت فرسوده ارائه می دهد به خصوص اگر مالکان اقدام به تجمیع واحد های خود کنند. همچنین از دولت انتظار داریم به تکالیف خود در خصوص ارایه انشعابات رایگان به سازندگان بافت فرسوده عمل کنند.

وی ادامه داد: می دانید که یکی از مهمترین مشکلات مدیریت شهری مسئله بافت فرسوده است چرا که اگر بحرانی به وجود آید بیشترین آسیب را شهر تهران از این ناحیه خواهد دید. به عنوان نمونه اگر زلزله بالای 6.5 ریشتری در تهران رخ دهد بیش از 2 میلیون نفر در معرض آسیب جدی قرار خواهند گرفت. این اضافه شدن نزدیک 50 درصدی به بافت فرسوده می تواند نوید بخش بازسازی و نوسازی شهر تهران در سالهای پیش رو باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها