توضیح وزارت خارجه درباره هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین:

هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک شرکت نمی‌کند

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه 13 فروردین به صورت مجازی آغاز شده بود، امروز از ساعت 14:30 دقیقه به ‌وقت محلی (17:00 به وقت تهران) در وین از سر گرفته می‌شود.

هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک شرکت نمی‌کند
کد خبر: 475039
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی می‌کنند.


به گزارش ایسنا، رایزنی های فنی در قالب نشست های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست می‌باشد.

همچنین در حاشیه نشست کمیسیون، به روال معمول، جلسات دو جانبه با روسای سایر هیات‌های 4+1 برگزار می شود. در این چارچوب، شامگاه دوشنبه دیدار دوجانبه با چین انجام شده و صبح سه شنبه نیز دیدارهایی با هیات روسیه و اتحادیه اروپایی تنظیم شده است.

شایان ذکر است همانطور که قبلا نیز تاکید شده است هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط با آن شرکت نخواهد کرد و هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیات کشورمان نمی‌باشد و مذاکرات صرفا درچارچوب‌ برجام و با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 4+1 خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها