شهرام نخعی، رئیس مشترکین و درآمد شرکت آب منطقه ای اصفهان:

وضعیت حوضه زاینده‌رود نگران‌کننده است / احتمال جیره بندی آب در تابستان1400 در اصفهان

شهرام نخعی گفت: ضعیت نگران‌‍کننده‌ای بر حوضه زاینده‌رود حاکم است و همین موضوع تنش آب زمینه ساز بهره برداری بیشتر و بی ضابطه از منابع آب زیرزمینی برای رفع اضطرار شرایط شرب، باغات و صنعت و در نتیجه فشار بیشتر به سفره های آب زیرزمینی استان اصفهان است.

وضعیت حوضه زاینده‌رود نگران‌کننده است /  احتمال جیره بندی آب در تابستان1400 در اصفهان
کد خبر: 475062
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرام‌نخعی رئیس‌مشترکین و درآمد شرکت آب منطقه ای اصفهان، اظهار داشت: در ایستگاه کوهرنگ به عنوان شاخص حوضه آب زاینده‌رود 784 میلی متر بارندگی ثبت شده‌است که با کاهش 63 درصدی نسبت به میانگین بلندمدت همراه است و پیش بینی تنش آبی شدید هم بر کمبود و کاهش کیفیت آب در حوضه زاینده‌رود حاکی است.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: وضعیت نگران‌کننده ای بر حوضه زاینده‌رود حاکم است و همین موضوع تنش آب زمینه‌ساز بهره‌برداری بیشتر و بی‌ضابطه از منابع آب زیرزمینی برای رفع اضطرار شرایط شرب، باغات و صنعت و در نتیجه فشار بیشتر به سفره‌های آب زیرزمینی استان اصفهان است.

رئیس مشترکین و درآمد شرکت آب منطقه ای اصفهان تاکید کرد: تنها راه چاره تدوین برنامه و استراتژی میان مدت و بلند مدت در سطح کشور برای رفع اساسی کمبودهای آبی این حوضه است.

وی ادامه‌داد: شرکت های آب و فاضلاب به عنوان متولی تحویل آب خام و تصفیه آب شرب برای مشترکین خانگی که بالغ بر یک میلیون و هفتصد و بیست و یک هزار در استان اصفهان است به اضافه 42 هزار مشترک آب زیرزمینی، 13 صنعت بزرگ ملی، 40 صنعت متوسط و صدها واحد تولیدی و صنعتی منفرد یا در قالب شهرک های صنعتی، مشترکین عمده آب استان اصفهان هستند که از منابع آب سطحی و زیرزمینی بهره‌برداری می‌کنند که با وضعیت موجود تامین آب شرب استان و صنایع با سختی و مشکلات عمده روبرو خواهد بود و احتمال جیره‌بندی آب در تابستان دور از ذهن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها