رویترز به نقل از منبع ایرانی:

دستور کار امروز ما در وین لغو کلیه تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود

رویترز به نقل از یک منبع ایرانی اعلام کرد جمهوری اسلامی در نشست امروز وین چیزی جز برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نخواهد پذیرفت و بعد از راستی‌آزمایی، گام‌های هسته‌ای را به عقب برمی‌گرداند.

دستور کار امروز ما در وین لغو کلیه تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود
کد خبر: 475071
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۳:۳۹:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ خبرگزاری «رویترز» در گزارشی درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، به نقل از یک مقام ایرانی که نامی از وی برده نشده، نوشت دستور کار هیأت ایرانی در نشست وین، برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهد بود.

به گزارش فارس، طبق این گزارش، مقام مذکور گفت: دستور کار ما در طول نشست (در وین) لغو کلیه تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود...همانطور که مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند، چیزی کمتر از آن از سوی تهران پذیرفته نیست.

وی افزود: ایران همه گام‌های هسته‌ای خود را تنها بعد از آن که همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود، به عقب برخواهد گرداند. بعد از راستی آزمایی آن که تنها چند ساعت طول خواهد کشید، ایران می‌تواند به سرعت گام‌های هسته‌ای را به عقب بازگرداند.

به گزارش فارس، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) 17 فروردین ماه شهر وین میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپاست. به همین منظور «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی برای شرکت در این نشست شب گذشته (دوشنبه) وارد شهر وین پایتخت اتریش شد.

نشست حضوری امروز پس از آن برگزار می‌شود که روز جمعه 13 فروردین ماه نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا برگزار و به دلیل اینکه مباحث مطرح شده به پایان نرسید، طرفین توافق کردند گفت‌وگوها را به صورت رو در رو در شهر وین ادامه دهند.

بعدازظهر جمعه و بعد از این نشست که حدود 2 ساعت به طول انجامید، اخباری مطرح شد که هیأت آمریکایی نیز قرار است همان روز در شهر وین حضور داشته باشد و برخی رسانه‌ها هم عنوان کردند که آمریکا نیز در این نشست شرکت می‌کند که بلافاصله عباس عراقچی با بیان اینکه در نشست سه شنبه در وین صرفا اعضای کنونی برجام حضور خواهند داشت، تصریح کرد: آمریکا در هیچ نشستی که ایران در آن حضور داشته باشد از جمله نشست کمیسیون مشترک برجام حضور نخواهد داشت و این قطعی است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه هم روز دوشنبه 16 فروردین ماه در نخستین نشست هفتگی با خبرنگاران در سال جدید گفت: آنچه روز سه‌شنبه در وین اتفاق می‌افتد، هیچ فرقی با همه کمیسیون‌های مشترکی که تا الان بوده، ندارد.

این کمیسیون ادواری فصلی کمیسیون مشترک بین ایران و 1+4 است. دستورکار این جلسه، رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و چگونگی اجرای تعهدات طرف‌های مقابل است.

در نشست روز جمعه بحث جدی مطرح شد و سه‌شنبه معلوم‌ می‌شود آیا 1+4 می‌تواند موارد مورد نظر ایران را تامین کند یا خیر و آن وقت می‌‌توانیم مسیر روشن‌تری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه ایران انجام خواهد داد در چارچوب اعلامیه قبلی است یعنی برداشتن همه تحریم‌های ایالات متحده و همه تحریم‌هایی که بعد از روی کار آمدن ترامپ بر ضد مردم ایران اعمال شده یا مجددا اعمال شده یا تیتر آنها عوض شده و زیر تیتر دیگری قرار گرفته‌اند و همه اینها باید برداشته شود و این منطق روشنی است و اینها هم باید راستی آزمایی شود. این طوری نیست که فقط اعلام برداشته شدن مطرح شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها