جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

مهم‌ترین رویکردهای دشمن، ایجاد شکاف در جامعه است / جریان غرب‌گرا همواره از کسانی که میان امام و امت فاصله ایجاد می‌کنند حمایت کرده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دشمن همیشه ایجاد شکاف در جامعه بوده و هست. ما بعضا از سمت افرادی که آن‌ها را غرب‌گرا می‌دانیم شاهد اظهارنظرهایی هستیم که در دوره‌های مختلف زمانی باهم در تناقض است.

مهم‌ترین رویکردهای دشمن، ایجاد شکاف در جامعه است / جریان غرب‌گرا همواره از کسانی که میان امام و امت فاصله ایجاد می‌کنند حمایت کرده است
کد خبر: 475113
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۵:۱۱:۲۹

اعتمادآنلاین| حجت السلام جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و معاون حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در دومین قسمت از سری برنامه‌های «تلویزیون اینترنتی مردمان» اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که با موضوع «تاثیر گسست‌های اجتماعی در مشارکت انتخابات ریاست جمهوری 1400» پخش شد در مورد مسائلی مثل سیر تاریخی ایجاد گسست‌های اجتماعی در جامعه‌ی ایران، روند تغییر آن پس از انقلاب، تاثیر آن در مشارکت سیاسی عمومی، موضع اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در نسبت با آن و در نهایت راهکار برای برون‌رفت از شرایط فعلی به سمت جلب مشارکت سیاسی مردم در انتخابات 1400 بحث و گفت و گو کرد.

به گزارش فارس، محبی در بخشی از سخنانش درباره حیات مدرنیته در غرب گفت: در دنیای غرب به دلیل اینکه افراد جامعه را مثل پیچ و مهره هایی از یک ساختار مکانیکی سخت می بینند، به محض اینکه فردی آهنگی خلاف آهنگ آن نظام برای آن جامعه بزند، حال چه آن جامعه آن آهنگ را بپسندد و چه نه، چون باعث ایجاد شکاف در ساختار آن جامعه می شود آن فرد ولو از افراد بلند پایه حکومتی آن جامعه باشد ترور می‌ کنند. برای مثال شما برخوردی که در آمریکا با ترامپ شد را دیدید.

وی ادامه داد: بعد از مشروطه در جامعه ما هرچه به سمت محوریت امام جامعه و وجود یک رهبر برای جامعه پیش رفتیم شکاف ها کمتر شد، یکپارچگی مردم بیشتر شد و هر چه دشمن توانست بین امام جامعه و جامعه فاصله ایجاد کند انشقاق و شکاف در جامعه و بین مردم بیشتر شد.

محبی تصریح کرد: یکی از مهم ترین رویکردهای دشمن همیشه ایجاد شکاف در جامعه بوده و هست. معمولا مردم در سطح جامعه با یکدیگر در مورد مسائل مختلف سیاسی گفتگو می‌کنند، اما ما بعضا از سمت افرادی که آن‌ها را غرب گرا می‌دانیم شاهد اظهار نظرهایی هستیم که در دوره های مختلف زمانی باهم در تناقض است.

وی تاکید کرد: اگر ما این‌ها را برسی کنیم می‌بینیم که این‌ها حمایتشان از یک فرد یا موضع گیری آن‌ها در برابر یک فرد کاملا به این بستگی دارد که آیا الان حمایت یا عدم حمایت من از این فرد در جامعه ایجاد شکاف می‌کند یا نه؟ بنابراین ما می بینیم که از فردی که سال ها بر علیه آن موضع گرفته‌اند و علیه آن کتاب نوشته اند و با نام هایی نظیر آیت‌الله سرخ‌پوش یا عالیجناب خاکستری او را تخریب کرده‌اند، وقتی باعث ایجاد شکاف در جامعه و فاصله میان امام و امت می‌شود حمایت می‌کنند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: یا فردی مانند آقای احمدی نژاد که سال ها از او تنفر داشتند و از این تنفر ایجاد فتنه ای کردند که می شود گفت بزرگترین شکاف بعد انقلاب در جامعه بود، حالا می بینیم که از او بعضا حمایت می کنند چون می بینند که او اکنون در حال شکاف افکنی در جامعه است و این تبدیل به یک امر عادی در جامعه ما شده است.

وی افزود: این یک امر بدیهی است که در طول تاریخ شاهد آن بوده ایم که شکاف در جامعه هیچگاه نه به نفع جامعه است نه به نفع حکومت آن جامعه و هم حکومت هم مردم در این میان آسیب می بینند.

محبی گفت: مقوله ای که باید به شدت برای جلوگیری از شکاف مورد توجه امت قرار بگیرد مقوله احترام است. ما هر کجا که شاهد هتک حرمت یک شهروند بوده ایم دیده ایم که جریان غربگرا که سریعا از راه رسیده، این هتک حرمت را رسانه ای و بزرگ کرده است و به طبع آن یارگیری نموده و در جامعه شکاف ایجاد کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: مقام معظم رهبری همیشه حتی با مخالفین خود با احترام برخورده کرده‌اند و ما مصداق بارز این امر را در برخورد حضرت آقا با آقای منتظری و در پیام تسلیت معظم له در پی فوت آقای منتظری می بینیم، ولی با این حال جریان حزب الله این احترام کردن را بلد نیست.

وی ادامه داد: جریان حزب الله هم به واسطه خصوصیت های ذاتی بچه حزب اللهی ها بعد از انقلاب و هم به واسطه عدم اطلاع از موازین دینی و احکام اسلامی به شدت تجزیه پذیر است و عموما آدم ها را جدا می کند و از کوچکترین اختلافات برای به قول خودش خالص کردن استفاده می کند که رهبر معظم انقلاب هم یکبار در مورد خالص کردن صحبت کردند و فرمودند که :" خالص کردن وظیفه ما نیست ما باید خودمان را خالص کنیم." جریان حزب الله لازم است که به جامعه احترام بگذارد.

محبی گفت: یکی از مشکلاتی که ما بعضا در قشر انقلابی آن را زیاد می شنویم این است که افرادی که حالا به آن ها اصول گرا می گوییم یک روحیه ای دارند که حس می کنند چون انقلابی هستند و در یک سری از اماکن و مراکز نظام رفت و آمد دارند صاحب انقلاب اند و مردم وظیفه دارند که هر چهار سال یکبار بیایند و با اینها بیعت کنند. نه تنها این روحیه بلکه اصلا این نگرش که :" من انقلابی ام، من حزب اللهی ام پس باید یک رانتی به من تعلق بگیرد"، باید ریشه کن شود.

وی تاکید کرد: این تفکری که من بعضی از مسئولین زمان انتخابات‌ها در صحنه حاضر می شوند با مردم ارتباط برقرار می کنند و بعد از انتخابات تا دوره بعدی تقریبا در عرصه حضور ندارند و احساس مسئولیتی در قبال وظایف و تعهداتشان نمی کنند باید ریشه کن شود.

به گزارش فارس، دفتر تحکیم وحدت در سال منتهی به انتخابات 1400 اقدام به تولید محتوای تصویری در حوزه‌ حکمرانی مطلوب اسلامی و نظریه مردم سالاری دینی کرده است.

این اتحادیه دانشجویی با مشارکت اساتید و افراد شاخص حوزه حکمرانی بستری برای تعامل سازنده در این حوزه ایجاد کرده‌اند. «تلوزیون اینترنتی مردمان» نام این برنامه اینترنتی است که بستر انتشارش فضای مجازی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها