لس‌آنجلس تایمز:

بایدن به فوریت تحریم‌های ترامپ علیه ایران را بردارد

تحریریه نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت: چنانچه ایران موافق است تا به تعهدات خود بنابر توافق هسته‌ای 2015 بازگردد؛ بایدن باید روشن سازد که دولت وی خواهان اقداماتی سریع جهت برداشتن تحریم‌هایی که پیشتر از سوی ترامپ علیه ایران اعمال شده، می باشد.

بایدن به فوریت تحریم‌های ترامپ علیه ایران را بردارد
کد خبر: 475127
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۵:۵۶:۴۱

اعتمادآنلاین| هیات تحریریه نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارشی درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: جوبایدن باید خطای ترامپ درباره خروج از توافق هسته ای ایران را جبران کند.

به گزارش ایرنا، لس آنجلس تایمز دراین گزارش نوشت: درحالی قرار است امروز (سه شنبه) طرف های توافق هسته ای 2015 در وین برای احیای آن به مذاکره بپردازندکه به نظر نمی رسد ایران و آمریکا بطور مستقیم دراین خصوص بایکدیگر ملاقات و مذاکره کنند.

لس آنجلس تایمز درادامه نوشت: چنانچه ایران موافق است تا به تعهدات خود بنابر توافق هسته ای 2015 بازگردد؛ بایدن باید روشن سازد که دولت وی خواهان اقداماتی سریع جهت برداشتن تحریم هایی که پیشتر از سوی ترامپ علیه ایران اعمال شده، می باشد؛ رئیس جمهوری آمریکا و نمایندگان دیپلمات وی باید برای راه های خلاقانه ای که ایران و آمریکا را بطور همزمان به این توافق باز می گرداند کاملا راغب باشند و ممانعتی دراین زمینه بوجود نیاورند.

یادداشت هیات تحریریه لس آنجلس تایمز نوشت: توافق هسته ای عمیقا متزلزل شده و هر آن بیم آن می رود که یک مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه خاورمیانه درگیرد؛ ترامپ علیرغم پیروی ایران از مفاد توافق هسته ای، آمریکا را از این توافق خارج کرد.

این گزارش در ادامه می نویسد: بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود گفته بود درصورتی که ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای پایبند باشد، آمریکا باید به برجام بازگردد اما اظهارات وی چنین در اذهان متبلور شد که گویا ایران باید دراین زمینه اقدام کند.

دیپلماسی متبحرانه برای بازگشت به برجام

این نشریه آمریکایی یاد آور شد: در روز دوشنبه (روز گذشته) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که هدف از مذاکرات وین، «بازگشت دوجانبه به تعهدات» (برجام) است، قطعا که دراین خصوص دیپلماسی متبحرانه ای نیاز است و نباید اجازه داد این مذاکرات بدون نتیجه ماند.

هیات تحریریه لس آنجلس تایمز نوشت: اما بهترین راه برای تعامل با ایران آن است تا خطای اصلی ترامپ که برجام را «انکار» و آن را «رد» کرد، جبران شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها