علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

ایرادات لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها اصلاح شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: لایحه درآمدهای پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه امروز (17 فروردین ماه) جهت رفع ابهامات و ایرادات بررسی و اصلاح شد.

ایرادات لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها اصلاح شد
کد خبر: 475143
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از رفع ایرادات لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت تامین نظر شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش خانه ملت، علی حدادی در توضیح نشست امروز سه‌شنبه 17 فروردین ماه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه درآمدهای پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه امروز جهت رفع ابهامات و ایرادات بررسی و اصلاح شد لذا آماده ارایه به صحن جهت تکمیل و تصویب نهایی است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس اصلاحات صورت گرفته جهت تامین نظر شورای نگهبان «شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات از انواع ابزارهای تامین منابع مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌های مصوب شهری و روستایی و طرح‌های سرمایه گذاری و مشارکت با پیش بینی تضامین کافی استفاده کنند».

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم اظهار کرد: بر همین اساس عوارض مربوط به خودرو و عوارضی که در جریان صدور گذرنامه یا گواهینامه دریافت می‌شود و عوارض هایی که توسط دستگاه های اجرایی گرفته می‌شود برای شهرداری‌ها و بخشی از این موارد برای دهیاری ‍‌ها جهت تقویت و حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تامین منابع درآمدی آنها هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: موادی از این لایحه نیز جهت تامین نظر شورای نگهبان حذف شد. در یکی از مواد لایحه مذکور آمده بود که «مالکین موظف هستند 25 درصد از اراضی مساحت بیشتر از 500 متر خود را واقع در محدوده روستاها هنگام تفکیک برای تامین سرانه‌های فضای عمومی یا خدماتی مورد نیاز به دهیاری‌ها واگذار کنند» که بنا بر ایراد شورای نگهبان و تحمیل هزینه سنگین به مردم حذف شد.

حدادی اضافه کرد: برخی از عبارات موادی از این لایحه با توجه به ایرادات شورای نگهبان اصلاح شد.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها