کد خبر: 475228
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۰۹:۱۳:۴۰
| |

شرایط در منطقه زلزله‌زده مریوان عادی است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شرایط در منطقه زلزله‌زده مریوان در استان کردستان آرام و عادی (وضعیت سفید) است.

شرایط در منطقه زلزله‌زده مریوان عادی است
کد خبر: 475228
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۰۹:۱۳:۴۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شرایط در منطقه زلزله‌زده مریوان در استان کردستان آرام و عادی (وضعیت سفید) است.

به گزارش ایرنا، علی بختیاری در خصوص آخرین وضعیت مدیریت بحران و سوانح زلزله 5.3 دهم (ریشتری) شب گذشته(سه‌شنبه) در مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق 10 کیلومتری زمین اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از منطقه زلزله زده مریوان این زلزله باعث ایجاد ترک خوردگی و ریزش دیوارها در مناطق روستایی و بافت قدیمی بصورت جزیی شده است.

وی ادامه داد: اکنون مشکلی به لحاظ قطعی آب، برق و ارتباطات وجود ندارد و تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال رفع عیب احتمالی بوده و تلاش‌ها تا حل کامل مشکل در منطقه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: اکنون شرایط در منطقه زلزله زده عادی است و مشکل خاص و جدی از سوی مردم و مسئولان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح به این سازمان گزارش نشده و نیروهای امدادی و ستادی در حالت آماده باش پاسخگویی به نیازهای احتمالی زلزله زدگان قرار دارند.

بختیاری توضیح داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی این زلزله تعدادی مصدوم سرپایی داشته که بر اثر ترس و هنگام خروج از منزل، دچار مصدومیت شده بودند که با حضور نیروهای امدادرسان هلال احمر و اورژانس به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

به گزارش ایرنا، ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای با قدرت 5.3 ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در 24 کیلومتری مریوان، 27 کیلومتری چناره و 28 کیلومتری بوئین سفلی، 98 کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان 2 پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن 3.8 ریشتر قدرت داشت.

مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها