دیوید ردلاسک، رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل دانشگاه دلاور:

احیای برجام سخت و پیچیده است / نشست وین نشستی امیدوارکننده است

رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل دانشگاه دلاور گفت: روابط میان ایران و آمریکا سال‌هاست که در شرایط سخت و دشوار است و من تصور می‌کنم که آن‌ها همچنان ادامه خواهند داشت. اقدامات دولت ترامپ قطعا کمکی به بهبود نکرد و تنها منجر به تنش بیشتر و مشکلات فعلی در روابط شد.

احیای برجام سخت و پیچیده است / نشست وین نشستی امیدوارکننده است
کد خبر: 475253
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دیوید ردلاسک، رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل دانشگاه دلاور،‌ در پاسخ به سوالی در خصوص علت تاخیر در تحقق وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام گفت: دلیل ساده این است که در حال حاضر ایران یک اولویت خیلی مهم و قابل مشاهده برای دولت جو بایدن نیست؛ اکنون توجه به همه‌گیری کرونا، اقتصاد و مسائل داخلی اولین تمرکز دولت آمریکا است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: با این حال یک رئیس جمهور باید کارهای زیادی را همزمان انجام دهد؛ اما دولت همچنین در حال کار بر روی موضوعات لازم برای توافق ایران و آمریکا است. همانطور که تلاش‌های اخیر برای برگزاری نشست وین این را نشان می دهد اما تمرکز اصلی در حال حاضر داخلی، از جمله تسکین مشکلات اقتصادی و توسعه زیرساخت‌هاست.

وی افزود: من فکر می‌کنم که بایدن خواستار مذاکره در مورد موضوعات مختلف و همچنین بازگشت به توافق هسته‌ای است. سوال این است که ایران در پاسخ به اقدامات اولیه دولت جدید اکنون چه خواهد کرد و چه خواسته‌ای دارد. برای این اتفاق، ایرانی‌ها باید به میز مذاکره بیایند،‌ نشست وین نشستی امیدوارکننده در این راستا است.

این استاد دانشگاه گفت: احیای برجام سخت و پیچیده است؛ در واقع روابط میان ایران و آمریکا سالهاست که در شرایط سخت و دشوار است و من تصور می‌کنم که آن‌ها همچنان ادامه خواهند داشت. اقدامات دولت ترامپ قطعاً کمکی به بهبود نکرد و تنها منجر به تنش بیشتر و مشکلات فعلی در روابط شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها