کد خبر: 475275
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۰:۵۴:۰۷
| |

ظریف در دیدار با وزیر خارجه قزاقستان مطرح کرد؛

اهمیت استفاده صلح‌آمیز از دریای خزر توسط ایران و قزاقستان

وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه در دیدار با وزیر امور خارجه قزاقستان در مورد اهمیت استفاده صلح‌آمیز از دریای خزر توسط ایران و قزاقستان و 3 کشور دیگر همسایه دریای خزر بحث و گفت‌وگو کردیم، گفت: امیدوارم که مذاکرات برای ترسیم خط مبدا دریای خزر هر چه زودتر به نتیجه برسد.

اهمیت استفاده صلح‌آمیز از دریای خزر توسط ایران و قزاقستان
کد خبر: 475275
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۰:۵۴:۰۷

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد که مذاکرات برای ترسیم خط مبدا دریای خزر هر چه زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف صبح روز چهارشنبه (18 فروردین ماه) بعد از دیدار و رایزنی با وزیر خارجه قزاقستان در یک نشست مطبوعاتی مشترک با وی به تشریح نتایج رایزنی خود با این دیپلمات عالیرتبه قزاق پرداخت و گفت: همبستگی تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان ایران و قزاقستان بسیار اهمیت دارد و همین مشترکات ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

ظریف با بیان اینکه در جریان گفت‌وگو با وزیر خارجه قزاقستان دو طرف در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای، بین المللی و دو جانبه رایزنی و گفت‌وگو کرده‌اند، ادامه داد: ما از حمایت های قزاقستان از ایران در صحنه‌های بین‌المللی سپاسگزاریم، از نقش مثبتی که قزاقستان در موضوعات مختلف از جمله بحث هسته ای و همچنین روند آستانه داشته است، تشکر می‌کنیم.

این دیپلمات عالیرتبه کشور با بیان این که در جریان این دیدار و در مورد مسائل مهم منطقه از جمله موضوع افغانستان نیز رایزنی و گفت‌وگو کردیم، افزود: در این دیدار بر اهمیت احترام به خواست مردم افغانستان، دستاوردهای مردم این کشور و نیاز به ادامه دموکراسی و توازن قومی و زبانی در آینده سیاسی افغانستان تاکید شد. همچنین در مورد روابط دو جانبه و نقش و حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای گسترش روابط دو جانبه نیز رایزنی شد.

ظریف همچنین با بیان اینکه در مورد اهمیت استفاده صلح آمیز از دریای خزر توسط ایران و قزاقستان و 3 کشور دیگر همسایه دریای خزر بحث و گفت‌وگو کردیم، ادامه داد: امیدوارم که مذاکرات برای ترسیم خط مبدا دریای خزر هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر اهمیت گسترش مسیر همکاری های ترانزیتی و مسیرهای ترانزیتی مشترک بین ایران و قزاقستان و سایر همسایگان تأکید کرد و گفت : حضور قزاقستان در اینچه برون، بندر عباس و چابهار برای ما محترم است و خوشحال می شویم که دوستان قزاق مان این حضور را افزایش دهند و ایران مسیر دسترسی قزاقستان به آبهای بین المللی باشد.

ظریف در این نشست همچنین تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی توسط قزاقستان و روسیه را تبریک گفت.

او همچنین فرا رسیدن سال جدید شمسی و ماه مبارک رمضان را نیز به مردم قزاقستان تبریک گفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها